Emlékezhetünk, még éppen a mi Balatonringünk, a Magyar Nagydíj meghiúsulásával került be a versenynaptárba tartalék helyszínként a Motorland Aragon 2010-ben. A közönség imádta, elsöpr? siker és az Év GP-je titulus – nem csoda, hogy a spanyolajkú Dorna Sports 2016-ig hosszabbított a pályával.
Azzal a helyszínnel, amely a vb pilótái közül majdnem mindenkinek elnyerte a tetszését, sokan az évad legszórakoztatóbb versenyeként jelölték meg az aragonit, de dicsérték a média küldöttei is, operat?r- és fotós-szempontból maga a paradicsom a pálya. Valóban üde színfolt a Motorland a vb dzsungelében, nekünk talán csak lehet fájó, hogy Sávolyon is tudtunk volna üdülni, sajnos err?l a járatról lekéstünk.
Barbera a jellegzetes aragoni fal el?tt.
De a spanyolok öröme sem lehet teljes: miközben Aragon villámkarriert futott be 2010-ben, egy klasszikus helyszín, Jerez de la Frontera szép lassan eltántorgott a teljes cs?d szélére. Jereznek, illetve a létesítmény fölött gesztorkodó Cirjesa társaságnak a helyi bíróság épp most fagyasztotta be mintegy 18 millió eurós vagyonát, mivel kb. 2,5 milliós elmaradásuk van hitelintézetek felé. Az andalúziai pálya a 2005-ös felújítás-átépítés részleteit nyögi.
Jelenleg mind a világszint? sporteseményekben érdekelt Jerez városa, mind a Cirjesa a megoldáson dolgozik, teljes hátralékrendezésig azonban – szó szerint – befagyva marad a helyzet. Megvan az újabb áldozat a Nordschleife után?
Legutóbbi hozzászólások