A los alamitos-i 36 esztend?s Roland Sands és csapata ismét bizonyították, hogy még mindig bennük van az a valami, amit?l úgy formálódik kezük és masinériáik alatt az alulemez, hogy a végeredményt?l habitustól függ?en minden motoros azonnal b?víti képzeletében álomgarázsában parkoló motorjainak számát egyel.
Ami a modern café racereket illeti, Sands úr legújabb KTM 525 Café Motójánál kívánatosabbat nem ismerünk, és még az sem baj, hogy a vérvonalat megtörvén nem klasszikus sorkettes az er?forrás odabent. S?t igazából éppen azért szorul azonnal ökölbe mindenünk a mehetnékt?l, mert el tudjuk képzelni, mi mindent jót, és „ejnyebejnye” értelemben nagyon rosszat lehetne m?velni az 525 EXC Supermoto egyhengerese, na meg maga a pillekönny?, pengeéles versenygép felépítményére megvalósított kávézóversenyz?vel.
Egy ujjunkat adnánk, ha Mattighofen megcsinálná!
Klikk a képekre, még több a galériában!
Három hét kalapálás, görg?zés, meg az ég tudja milyen lemezformázási technika alkalmazásával nyerte el formáját a tank és farokidom, a vásárolt kereklámpa fölé kis dísz plusz tartólemezt hajlítani már nem volt nagy feladat. Az építés során sokat tanakodtak egyébként Sandsék az els? sárvéd?n, a terveken még van is rajta egy sportmotor stílusú elem, végül hálisten’ egy karbon villaszárvéd? mellett döntöttek – mondjuk így es?ben, porban és kis kavicsokon nem lesz kellemes a Café Motózás.
A váz érintetlen, a futóm?vek rugóútjából kábé 10 centit „vágtak”, a gyári segédvázat elhajították és újat húztak helyette luggatott, prózai, de ill? díszlemezzel, meg persze a csutkakormány: ennyi a mechanikai beavatkozás, a többi már csak esztétika.
A csinos alupopó alá rendszámtábla kerül még, a megrendel? utcán fogja használni, de ezt látszólag nem tudta, aki a kipufogót gyártotta.
Porfestettek mindent, ami gyári maradt, tehát váz, leng?kar, kerekek, villabefogó, satöbbi – a selyemfeketét kellemesen bontja meg itt-ott némi narancs – míg a tankot és a fenéknél kellemes ívvel homorított hátsó idomot az Airtrix vonta be ezzel a (talán egyeseknek túl) modern, ahogy ?k mondják Candy Orange Flake, vagyis „csillogós cukorkanarancs” színnel. Üt, annyi szent.
Roland Sands géniusza a tankon hangsúlyos leginkább, azon belül is a h?t?ventilátornak kialakított bonyolult formán, de a hátsó buborékról is levehetnének egy formamintát, hogy meg?rizzék az utókornak. Roland azt mondja, road legal a vas, „már csak a rendszám hiányzik róla” – írja, de talán még egy Joe Bar stílusú, a seggen éppen hogy fityeg?, kis májkrém konzerv méret? hátsólámpa és legalább egy kormányvégtükör még elférne rajta, illetve az FMF által speciálisan az RSD 525-ösre gyártott titánium kipufogó láttán a motor hangereje sem biztos, hogy túl szomszédbarát…
Didergünk…
De ez is hozzá tartozik a café racerekhez, ahogy elvileg a térdízület-gyilkos, fenekük alá behúzott lábtartó is, ám lásd, az RSD azért ennyire letisztult ott hátul, mert a lábtartó és a pedálok a gyári helyükön maradtak.
Eközben az RSD m?hely másik végében…
Miután rongyosra nézegettétek a KTM Café Moto képeit, lélekben már készülhettek a következ? adagra Sands-éktól: hamarosan újból jelentkezni fog valamivel miszter Roland, méghozzá saját KR V5 Trackeréhez hasonló valamivel! (Kenny Roberts néhai 990-es grand prix V5-ös blokkja köré épített Roland egy brutális, modern boardtracker féleséget néhány évvel ezel?tt, részben az a motor alapozta meg világhírnevét)
Épül a Desmo-Tracker tank.
Egy Ducati Desmosedici RR-b?l építenek jelenleg trackert, magyarul fogják a bolognaiak utcai motogp-motorját, mindent lecsupaszítanak róla, majd rücskös gumikat, egy saját készítés? ü.a. tankot, egy nagykormányt és egy autentikus, de stíluspasszított farokidomot tesznek fel rá. Utóbbiról és a D16-Tracker új térhálós váznyúlványról már fotót is posztoltak Rolandék a blogon. Várjuk…
Március 29.: új fotó a majdnem kész Desmo Tracker fenékr?l
Legutóbbi hozzászólások