„Benelli 100th Anniversary – 1911-2011” – így köszönt minket a Benelli hivatalos oldala, büszkén hirdetve fennállásuk eddigi száz évét. A csudaszép ünnepre pedig mi mással készülhettek volna, mint legkeresettebb modelljük új, különleges kiadásával?
Century Racernek keresztelték a „százéves” TnT-ket, és igen, rögtön kett?t, hiszen a háromhengeres sportcsupasz nagyobb, 1130-as változata mellett a kisebb, 899-es verziót is ünnepl?be öltöztették. A szóhasználat nem véletlen, a Century Racereken fellelhet? egyik legnagyobb újdonság a festés: a gyár szürkés versenyzöldje díszíti ?ket, ugyanaz az árnyalat, ami Renzo Pasolini Benellijeit is borította a 350-es és 500-as Grand Prix futamokon 1967-t?l 1970-ig bezárólag.
Paso – ahogy legtöbben hívták – az olasz motorsport egyik meghatározó szerepl?je volt az aranyévekben, világszinten megannyi futamgy?zelmet zsebelt be Aermacchikon és Benelliken, a néz?k meglehet?sen bevállalós, extrém motorozási stílusáért istenítették. Nagyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy az 1986-ban bemutatott, Tamburini által tervezett Ducati Pasót is róla nevezték el, miután az 1973-as monzai gépén egy szörny? balesetben életét vesztette versenyz?társával, Jarno Saarinennel együtt.
Visszatérve a Tornado Naked Tre (a TnT hosszan) Century Racerre: a fényezésen felül várható volt, hogy megjelennek rajta a tavalyi R160-as változaton is látott új Marzocchi villák, a radiális Brembo féknyergek és a hullámos Braking féktárcsa, no meg az új hátsó rugóstag, made by Sachs.
Az 1130-as TnT teljesítménye 129 lóer? (8500-nál és 110 Nm 5250-nél), változatlan maradt tehát a ménesszám, ellenben az elektronikát komoly programozási kúrának vetették alá – ahogy az összes Benellit a 2011-es évre. Jelent?s keverékképzési problémákkal küszködtek ugyanis a háromhengeres vasak (kivéve stiftgázon), az ECU utcai körülmények között egyszer?en nem volt hajlandó normálisan m?ködni. Viszont az új, az el?z?nél összetettebb injektorprogram a Benelli ígéretei szerint immár minden gyermekbetegséget kiküszöbölt.
A 2011-es modellév változásainak felsorolása a Benelli Café Racerek új farformájával és a Tre-K túraendúrók frissített (fent részletezett) futóm?vével teljes, ami kissé lehangoló. Centenárium ide vagy oda, ennyi futja manapság ünneplésre, a hivatalos Benelli-fórumon a lelkes benellisták által „megjövendölt” új modellek bemutatója elmaradt.
Legutóbbi hozzászólások