EST. 2002

Villanyos robogót gyártana a Volkswagen

A Mercedes (Smart eScooter Concept) és a BMW (Mini Scooter E Concept) után egy harmadik gigantikus német autógyártó is bemutatta saját elektromos robogó koncepcióját. A Volkswagen a sanghaji autó kiállításon leplezte le (az új Passat mellett) egyel?re fantáziátlanul simán csak E-Scooter néven emlegetett, a gömböly? konkurensekt?l szögletességgel különbözni próbáló modelljét.

A VW E-Scooter célcsoportja természetesen a városi ingázók hada lenne, nem véletlenül id?zítették a nemzetközi bemutatót éppen a kínai autós seregszemlére: a német autógyár ötlete szerint kizárólag Kínában gyártanák a robogót, amely egy 20 milliós piac – csak ami az elektromos robogókat illeti!

A Fauvé robogó formaterve azonban szöges ellentéte a Mini retrós rollerének és a Smart futurisztikus stílustanulmányának. A cuki gömbölydedség helyett a leegyszer?sített funkcionalitást választották, az E-Scooter inkább készül valós használati tárgynak, mint a fent említett, európai fiatalok számára lifestyle-kiegészít?nek (is) szánt konkurensek.

Ugyanakkor az idomok alatt rejt?z? technika meglehet?sen egyszer?, de legalábbis semmi úttör? jelleg? újítást nem tartalmaz – ami persze Kínának nem is baj, s?t. A 350 Wattos teljesítményre képes nikkel-metál-hidrid akkupakk az ülés alatt kapott helyet, az általa hajtott elektromotorral 48 km/órás sebességre lesz képes felgyorsulni a VW E-Scooter, elméleti hatótávolsága jelenleg 40 kilométer.

motorinfo motorinfo

Magyarul semmi extra, a fenti adatok egy nem éppen túlfejlesztett, de éppen ezért valószín?leg roppant megbízható technikáról árulkodnak. Ahol a VW Kínai divíziója ki próbál t?nni, az az E-Scooterek flottásítása. A tervek szerint ugyanis a robogók nem személyes, sokkal inkább céges közlekedési eszközei lehetnének a szorgos kínai beosztottaknak: az E-Scootereket egy el?re fizetett, kvázi feltölt?kártyás módszerrel használhatná az arra feljogosított személy, az érvényesít? kódot az érint?képerny?s m?szerfalon lehetne megadni.

A bemutatón az E-Scootert megalkotó csapat feje, Simon Loasby a robogó várható árára vonatkozó kérdésre elmondta, terveik szerint az E-Scooter szériaváltozatának kiskereskedelmi vételára nem haladhatná meg a 700 eurós (!) limitet – valódi kínai néprobogónak szánják, na. Mindezzel csak egy gond van: egy, az E-Scooteréhez hasonló teljesítményre képes NiMH akkumulátor-csomag jelenleg hozzávet?leg átlagosan 500 eurót kóstál a világpiacon.

ugrás fel