EST. 2002

Jön a Portugál Nagydíj

A Honda uralta el?szezon után kevesen hitték volna, hogy a világbajnokság harmadik felvonására, a portugáliai Estoril pályájára Jorge Lorenzo és a Yamaha érkezik el?nnyel és gurul a küzd?térre favoritként. A luzitán futamon márpedig ? az esélyes az álmoskönyv, a statisztikák és a fogadóirodák szerint is. Az id?járás azonban, mint mindig, most is könnyen elbillentheti az er?viszonyokat, ki tudja, akár a ducatisok javára.

Ha a vb-tabellára tekintünk, az exnyalókást találjuk az élen a maga 45 szerzett pontjával, köszönhet?en katari második helyének és a jerezi gy?zelemnek. Hiába a Honda-dominancia, a lélektani és számbeli el?ny most a spanyolnál van. Itt az id?, hogy az aranyszárnyas legénység, vagy hát mondjuk ki, Casey Stoner revansot vegyen és megkezdje a kapaszkodást a legutóbbi nullázás után. Ránk is férne egy jó verseny, hiszen az elmúlt hetek tétlensége alatt kénytelen-kelletlen a sorozat antihíreivel lehettünk elfoglalva csupán: melyik pálya hány millióval tömi a Dorna zsebét, ki keresi a legtöbbet (természetesen Rossi), mi Simoncelli kedvenc színe, és így tovább. Vasárnap azonban végre ismét akciót láthatunk majd, reményeink szerint legalábbis.

A legendárium szerint Lorenzo, amikor még legénytoll sem pelyhedzett állán és el?ször Estorilba érkezett versenyezni, azt mondta: ‘err?l a pályáról álmodom minden éjjel négy éves korom óta.’ Akár így volt, akár nem, sihederb?l azóta férfiú lett, és most címvéd?ként érkezik arra a helyszínre, ahol az utóbbi három kiírásból háromszor gy?zni tudott, mindannyiszor pole pozícióból indulva. Estoril érdekes: lassú is, gyors is, telit?zdelve – vezetési és motorbeállíási szempontból egyaránt – nehéz pontokkal. És nagyon, de nagyon fekszik Jorgének. Akinek estorili sikerszériája azóta tart, amióta a MotoGP-ben van: legels? 125-ös futamán, 2002-ben még Derbivel nem ért célba, aztán hatodik lett, 2004-ben állt el?ször dobogóra harmadikként. Aztán tizedik a Hondával, ötödik, végül megint harmadik hely Apriliával a mérleg, mint 250-es.

      

De vigyázat, Dani Pedrosa is jól szokott menni Portugáliában. Jelenleg második az összetettben 36 ponttal, nehezíti azonban helyzetét a Jerez után végrehajtott m?tétje – gyakorlatilag az orvostudomány csodája, hogy motorozhat és viszonylag elfogadható állapotban. Stoner 25 ponton áll, köszönet?en a losaili diadalmenetnek és a jól ismert, mondhatni botrányos körülmények között elszenvedett jerezi fiaskónak. És miért ne beszélhetnénk a Ducati esélyeir?l? Hayden 23, Rossi 20 egységet gy?jtött eddig. A vörösök a sporteseményt követ? hétf?n m?szaki újdonságokat tesztelnek, tehát folyvást csiszolgatják a Desmosedicit (a Húsvét el?tti holtid?ben a mérnökök kissé hozzápiszkáltak a blokkhoz, amin szelidíteni kellett, illetve egy rugalmasabb els? segédváz is terítékre kerül). De visszatérve a versenynaphoz, az id?jósok zivatarokat mondanak a hétvégére, ami szépecskén bekavarhat. Ennél jobb hír aligha kell a szoftver-ügyileg kimondottan jól álló Ducatinak, járják is az es?táncot Preziosiék.

             

Estoril és környéke persze napos id?ben a legszebb, de ha hinni lehet az el?rejelzésnek, a csúnyábbik arcával ismerkedhetnek meg a kilátogatók. Dovizioso (17 pont) és Simoncelli (11)  bizonyíthatnak – elvileg ugyanolyan csomag fölött diszponálnak, mint Stonerék. Spies jó szereplésében is bízhatnak a semleges néz?k, már ha léteznek egyáltalán ilyenek. Alvaro Bautista  talán visszaülhet a Suzukira, talán nem készülhet a versenyhétvégére, csütörtök este a Sarmento doktor vezette orvosi stáb alapos vizsgálat után engedélyezte a spanyol suzukis rajthoz állását. Aki elmondta, boldog, hogy indulhat, de a kihagyás miatt biztosan furcsa lesz számára a nyereg.

Kell egy jó verseny, hajrá srácok, adassék meg nekünk a munka ünnepén!

A Moto2-ben Andrea Iannone vezet 45 ponttal, ugyannyival tehát, mint Lorenzo egy osztállyal feljebb. 36-36-tal követik ?t a német Bradl és a svájci Lüthi, de tudjuk jól, a köztes kategóriában bármi megtörténhet. Tele van tehetségekkel a mez?ny, mindenki bajnok akar lenni, bárki kivághatja a rezet, és nem múlik el nagydíj valami váratlan esemény, dráma nélkül. Az már más kérdés, hogy mennyire szerethet? amúgy a kategória – egy biztos: a tagolt estorili pályán a népes mez?nyben újra várható majd egy kis csetepaté.

                

A 125-ben Nico Terol kett?b?l kett?t nyert eddig, és komoly összegekben fogadnánk, hogy az évad végén az ? nyakába kerül a bajnoki arany. De vajon ki tenne ellene? Terolnak mindene megvan, ami a sikerhez kell: kiváló motor, csapat, stabil szponzori háttér – nem kis szó ebben a szanaszét vert nyolcadliterben! – , kell? tapasztalat és gyorsaság. Ráadásul nemcsak pontbéli el?nye mondható jelent?snek, ellenfél sem nagyon mutatkozik számára a jelenlegi mez?nyben. A második helyért két német, Folger és Cortese futnak (31 illetve 30 pont).

Plusz az idei évben újra van magyar vonatkozása a 125-ös futamoknak. Év végéig szerz?dést kötött Sebestyén Petivel a Forward Racing Team. Peti egy KTM motorral kezdi meg a pontvadászatot a 125-ös kategóriában. Egy szó, mint száz: vége a pihenésnek, jön a Portugál Nagydíj, és végre magyar érdekeltséggel!

 

ugrás fel