Bitter Sándortól hangos a nemzetközi motoros sajtó! Az utcai gyorsasági versenyek magyar specialistája idén remek lehet?séghez jutott az ?t segít? támogatóknak köszönhet?en: gyári technikával vehet részt a számára oly’ sokat jelent? nagy viadalokon (TT, Ulster, Northwest, Macau), valamint pár felhozónak számító rövid távú utai megméretettésen. Az els? éles bevetés a Cookstown 100 volt, Írországban, ahol már az els? plakettet is begy?jtötte a magyar fiú. Az ? tollából olvashatjátok el a futam izgalmait:
Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól sikerült a debütálás az új csapatommal, soha az életben még nem volt ilyen jó érzésem. A hétvégén csapattársam Ryan Farquhar megdöntötte Joey Dunlop minden rekordját itt Írországban. Ryan és a családja nagyon sokat segít nekem, ugyan úgy otthonról a szurkolók de nagyon sok új szurkolóm lett Írországból és Angliából is , köszönhet?en annak, hogy a Cookstown 100 volt a nyitó fordulója Nemzeti Ír utcai versenyeknek. A superbike B csoportban lettem második, mert az A csoportba kvalifikálni úgy tudod magad, hogy az el?z? év 22 leggyorsabb embere minden kategóriát egybevéve + 2 f? hát ebbe természetes, hogy nem fértem bele viszont 19-en voltunk újoncok a Guy Martinnal együtt, akit végül töröltek az újonc listáról, hiszen 2004-ben vagy 2005-ben most emlékszem pontosan minden kategóriát megnyert itt.
Guy Martin azért nevezett az újoncként, hogy pár körrel többet tudjon menni, ez nagyon fontos hiszen egy teljesen nyílt utcai pályáról van szó és a kvalifikációra a lehet?ségem mindössze annyi volt, hogy a TT-n vagy az Ulsteren el?ször körbeviszik a pályán az újoncokat megmutatva a kritikus pontokat majd 4 kör a marshall mögött ami egy kontrolált tempó, ahol 5. vagy 6. teligázon jövünk ott csak 3. vagy 4.-ben tudtunk menni és még volt 4 köröm a kvalifikációra tehát ez alatt kellett betanulnom az egész pályát ami most nem volt túl nehéz hiszen a pálya csak 2.5 mérföld tehát viszonylag rövid de nagyon trükkös. Azérintési pontok és az ugratók nagyon neheze,k bokrok és fák között kell menni ugyanúgy mint a TT-n. Az azért hiányzott, hogy itt a versenyek el?tt nincs warm up, jó lett volna legalább 2 kör ami talán segített volna a még jobb eredmény elérésében. Így csak körr?l körre tudtam gyorsulni.
Még szokatlan zöldben látni Bittit, de kifejezetten jól áll neki ez a szín
Sokat dolgozom a motoron én is, ezt tudom, hogy otthon nem nagyon fogják elhinni de alázattal kell lenni a sport iránt és annak része az is amit soha nem csináltam életemben, a motort mindig kristály tisztára kell varázsolni verseny után , mindig szétszedjük és minden apró alkatrészt el kell mosogatnom, de ha a Ryannnek nem szakad le a keze úgy hogy öt versenyt nyert a hétvégén és ezt csinálja akkor nyilván nekem is kötelességem megcsinálni. Itt minden utcai versenyz? tisztelettel van a motorja felé is és a többi versenyz? felé is. Egyenl?re úgy érzem még, hogy bár a kawasaki nagyon jó de a Cookstown-on a saját suzukimmal gyorsabb tudtam volna lenni hiszen
most a motor és a pálya is új volt nekem.Több ezer néz? volt kint, nagyon jó volt ennyi ember el?tt versenyezni. A díj amit kaptam nagyon szép és hosszú id? óta ez az els? amit én is értékelni tudok és a szakma is egyenl?re itt az angol nyelvterületen. Itt a debütáláson nagyon jól sikerült a hétvége leggyorsabb újonca voltam tele voltak velem az Ír újságok és abban a megtiszteltetésben volt részünk a Ryan-nel, hogy mi vezettük fel és nyitottuk meg az Ulster Strongest Man felvonulását az arénába. Ez ugyan olyan, mint a világ leger?sebb embere verseny csak Észak Ír vonatkozásban. Mi mentünk elöl a Ryan-nel mindketten a saját motorunkkal, utánunk pompom lányok majd a verseny résztvev?i.
Most megint nagyon izgulok, mint minden nagy verseny el?tt hiszen ezen a hétvégén következik a Tangedree 100 verseny. Keith Amor a Ryan mellett a TT favoritja is jön ide, neki ez az egyik kedvenc pályája. ?k mini TT-nek hívják a pályát. Hát nem egyszer? még így miniben sem. Ez a pálya már 6 mérföld hosszúságú és ugyan úgy csak négy köröm lesz a Marshall mögött menni, hogy betanuljam a pályát és 4 vagy öt kör még a kvalifikáción. Itt nem tudom, hogy lesz-e B verseny, a Cookstown-on 18 futam volt rengeteg kategóriában egymás után reggel 10-t?l este 6-ig. Az lenne a legjobb ha volna több motorom például a super twin kupában jó lenne a Suzukival menni és valami 600-as motor is jó lenne.
Ryan Farquhar eszméletlen formában van a TT el?tt
Azt már nagyon várom, hogy a saját suzukimmal tudjak menni az IRRC International Road Racing Cup sorozat csehországi futamán addigra nagyon jó b?rben lesz a suzukim illetve a szövetségb?l kaptam a hírt, hogy június 8-án a magyar bajnokság folytatódik a Pannónia –ringen. Már nagyon várom. Most fokuszálnom kell az itteni nagy versenyekre, hiszen csak 4 napot leszek itthon június 14-ig. Visszatérve a Tangedree-re itt halt meg Martin Finnigan barátom aki nagyon nagy reménység volt. A pálya az nagyon trükkös, ma mentem 10 kört kocsival rajta de ez nagyon kevés még az egészhez, hogy átéljem azt, hogy hol van a 4.-5. teligáz mert az autóval nem vághatod le az íveket, szembe jön a forgalom.
A pálya nagyon veszélyes tele van borzalmas gyors ugratokkal 4.5. teligázon, 20 méteres röpkedésekkel úgy hogy igazán csúcs formába kell lendülnöm. Remélem, hogy az otthoni szponzor dolgok teljesülnek az ígéretekhez híven és nem maradunk bajban mert ez rányomja a bélyegét a teljesítményemre is. Ezt a két versenyt mindenképpen arra használjuk, hogy a lehet? legjobb eredményt érjem el a NorthWest 200-on illeve a TT-n. Nem véletlenül hívják ezt a pályát a mini TT-nek hiszen ha itt megtaláljuk az optimális futóm? beállítást akkor a TT-n sem lehet gond.
üdv az olvasóknak,
Bitti
Legutóbbi hozzászólások