A KTM ott folytatja endúróival, ahol krosszmotorjaival abbahagyta: „fellámpázták” a 250-es négyütem?ek könnyedségét a 450-esek erejével párosító 350-est, megszületett – ahogy a mattighofeniek hívják – a kezd?knek és profiknak egyaránt ideális terepmotor, a 350 EXC-F!
Akik figyelemmel kísérik az Enduro Világbajnokságot, azoknak nyilván nem jelent újdonságot a motor, hiszen a 350-es (még nem megvásárolható) versenyváltozatát már tavaly ?sz óta nyúzzák a gyár hivatalos versenyz?i. David Knight, Johnny Aubert és az E2-es kategóriában Cristobal Guerrero már mind bizonyítottak a nyergében, számos futamgy?zelemmel és dobogóval gyarapítva a KTM eredményeit a szakágban. Most pedig eljött a szériaváltozat bemutatásának ideje.
350 EXC-F – Klikk a képre a galériáért!
A bevezet?ben írt fellámpázást azonban nem szabad szó szerint érteni, hiszen a 350 SX-F krosszmotor és az új EXC-F endúró között nem csak két világítótest különbséget találunk, a KTM szerint mindene vadonatúj. Az osztrákok ugye mindig roppant komolyan veszik terepmotorjaikat (mondjuk az utcaiakat is), ezért egy „teljesen új” motort konstruáltak, noha valószín?leg az SX-F-fel szerzett tapasztalatokat és tervrajzokat nem hagyták teljesen figyelmen kívül.
A 350 EXC-F négyszelepes, injektoros motorblokkjának 45 lóer?s teljesítményt l?ttek be, állítólag roppant felhasználóbarát, ugyanakkor robbanékony a teljesítmény-leadás, és amire pedig külön büszkék, hogy mindezt egy csupán 28 kilogrammos (!) er?forrásból csalogatták el?.
Ez a motor egy teljesen új vázban, új (még mindig WP márkájú) futóm?vekkel párosítva kapott helyett, és hogy ez valóban nem csupán marketingrizsa, arra a legjobb példa a himbarendszer nélküli hátsó felfüggesztés: emlékszünk, az SX-F 350-ben visszatértek a himbákhoz, most az endúrónál pedig megint elvetették a PDS csillapító-rendszer?, közvetlenül a leng?karhoz csatlakoztatott hátsó rugóstag javára, biztos nyomós okkal.
Az endúrók között ismét világújdonságnak számító 350-es mellett természetesen az eddig gyártott EXC-k sem bújhattak ki a soha véget nem ér? fejlesztés alól, az ultrakönny? 125-ös, 200-as, 250-es és 300-as kétütem?ekt?l kezdve a négyütem? 250-es és 350-esen át egészen a nehézbombázó 450 és 500 EXC-ig bezárólag az összes modell profitált a világ tereppályáin mindig is igen szép sikereket elér? gyári KTM versenyz?k visszajelzései alapján végrehajtott fejlesztésekb?l.
A KTM szerint összes EXC modelljük új vázat, leng?kart és futóm?elemeket kap 2012-re, el?re 48 milliméteres fordított WP-ket például, de az ergonómiájuk is változik, minden modellt még a 350 SX-F-nél Everts által megfogalmazott alapötlet alapján lényegesen keskenyebbé tették derékban. A 250 EXC-F négyütem?t egy új önindítóval szerelték fel, a kétütem? 300-as új hengert kapott, a 450-es és 500-as EXC áttervezett motorblokkja pedig 2,5 kilóval lett könnyebb.
Ezen felül természetesen idén sem kell meglennünk a sok-sok (versenyzéshez és magamutogatáshoz is) hasznos extrával felszerelt különleges Six Days modellek nélkül (125 EXC-, 250 EXC-, 300 EXC-, 250 EXC-F-, 350 EXC-F-, 450 EXC-, 500 EXC Six Days), ezeket kékes-fehéres dekorjukról, és persze a számtalan, és egyébként külön is megrendelhet? teljesítmény és vagy strapabíróság fokozó, vagy éppen súlycsökkent? egyedi alkatrészr?l ismerhetjük fel.
Ráadásként a KTM megújította honlapját is (www.ktm.com), az átalakult, látványosabb és szerencsére informatívabb felületen mindent megtaláltok, amit csak a Mattighofeniekr?l tudni kell, lehet vagy érdemes.
Legutóbbi hozzászólások