EST. 2002

Burgess: „Ha Rossi formába lendül, jönnek az eredmények”

Még a vártnál is nehezebben indult a versenyévad Valentino Rossinak és elválaszthatatlan f?mérnökének, Jeremy Burgessnek. Az egészségügyi okokon túl is volt megoldatlan dolog elég – err?l, de nem csak err?l beszélt a Dottore ‘boxmestere’, akit az ausztrál One csatorna riportere, az egykori motorversenyz? Daryl Beattle interjúvolt meg. Riport-átirat.

„Valentino sérülése nyilván nehezítette a dolgunkat” – mondja Burgess. „A motor végülis tavaly év vége óta nagyjából készen volt. A katari nyitóverseny táján inkább arról volt szó, hogy fizikailag nem volt formában Vale. De ezen is túlvagyunk, és mostanra azért már látszanak a fejl?dés jelei – köszönhet?en nagyrészt annak, hogy az Estorilt követ? hosszabb pihen? jót tett, sokat gyógyult, regenerálódott a sérülés.”

„A portugáliai tesztelésen nagyot fejl?dött a futóm? és a blokk is, de további finomításokra van szükség, hiszen az el?re lefektetett programhoz képest lemaradásban vagyunk. A szezon els? felében még nem nagyon rúgunk labdába, de el fog jönni a mi id?nk. Kezd összecsiszolódni a váz, a motor és az elektronika, jó úton járunk.”

A Ducati-m?helyben jó a hangulat, hosszú távon bizakodó Jeremy, bár két lábbal a földön áll. „A Le Mans-i dobogó teljesen feltöltött bennünket optimizmussal, nagyon jót tett a morálnak, kellett. Vannak még dolgok a tarsolyunkban, amiknek segítségével tovább fejl?dhetünk, és még több, amik a jöv? esztend?re lehetnek üt?kártyák. Az ezresekkel, hasonlóan a jelenlegi valósághoz, ugyanilyen kiélezett lesz a harc a motorosok között, de reményeim szerint Valentino állandóan ott lesz az élmez?nyben. Nagyon bízom benne, hogy legalább a legjobb ötben tud zárni minden versenyen.”

A jöv?re bevezetésre kerül?, szériagyártásból származó motorblokkokat hasznosító Moto1-kategória kapcsán felmerült kérdésre Burgess enyhén lenéz? mosollyal az arcán elmondta: „Ha valaki a 16. hely, vagy azután szeretne végezni, annak jó lesz a Moto1.” Tehát nem lesznek versenyképesek ezek a motorok? „Szerintem nem. A prototípus blokkokat és az azokat vezérl? komplex elektronikákat nem lesz könny? fejletlenebb technikával megfogni. A Moto1-esek nem fognak beleszólni a top10-be.”

Végezetül Burgess egy elgondolkodtató kérdésre válaszolt, miszerint a Ducatival megkezdett évad jelenti-e eddigi mérnökösködése legnagyobb kihívását. Némi tanakodás után az öreg így felelt: „Azt hiszem, nem. Az els? id?kben Doohannel nehezebb volt. A Honda már jó régóta nyeretlen volt, ez a kilencvenes évek elején szokatlan dolognak számított, Japánból nem kis nyomást helyeztek ránk. Azt hiszem, ezt a fajta stresszt ma már lényegesen jobban tudom kezelni, de világosan el?ttem vannak az akkori évek nehézségei.”

 

ugrás fel