A Montmelň pálya Barcelonától 25 km-re helyezkedik el, egyike a világbajnokság leginkább embert próbáló helyszíneinek. Különösen nehéz, ami a gumikérdést illeti. A nyolc jobbos kanyar legtöbbje nyújtott és gyors, az öt balos pedig inkább lassú, ez pedig egyoldalas gumihasználódást eredményez,
Különösen a hátsó gumi jobb válla kap nagy terhelést, a legnagyobbat a hármas kanyarban illetve a pálya végén lév? kombinációban. Dönt? pont az utolsó jobbkanyar, amelyb?l a célegyenesre gyorsítanak ki a versenyz?k. Ugyanekkor a gumi bal oldala egészen máshogyan melegszik és kopik, ezért a Bridgestone hátulra az aszimmetrikus gumit hozza, amivel szavatolható a jó tapadás a teljes versenytávon.
A versenyz?k közepes és kemény keveréket választhatnak maguknak, ezek mindegyike soft az abroncs bal oldalán. A tavalyi Katalán Nagydíj versenyz?i visszajelzései alapján a mérnökök az akkorinál egy fokozattal lágyabb keveréket alkalmaztak idén hátulra. Az els? gumi átlagosnak mondható terhelést kap Barcelonában, a Bridgestone ide is a medium és a kemény típust hozta. Ha esne, idén el?ször láthatnánk a japánok kemény keverék? es?gumiját akcióban.
Legutóbbi hozzászólások