Erik Buellnek, és a Harley-Davidsontól a lehet? legjobban elhatárolódó lelkes motorépít? csapatának valami kezd összejönni. Az 1190RS versenymotor-replika százdarabos szériáját még ki sem árulták, de hogy mennyire nem rövidtávú számukra ez az utcaimotor-biznisz, arra megújult weboldaluk jó példa.
Jöv?beli Modellek címszó alatt három új EBR-t hirdetnek elég er?sen, egyel?re csak három névvel. Ki tudja, talán Adventure, Street és Race, tehát a kaland, utca és verseny szavak kellene, hogy eszünkbe jussanak arról, hogy AX, SX és RX. Egy biztos, Erik terjeszkedik.
A képeken látható széncsoda egyébként az 1190RS, Erikék kompromisszummentes sportmotorja, ezt már lehet rendelni, csupán 44.000 amerikai dollárba kerül. Azonban ez a ma 8 millió forint hamar nem is t?nik soknak, ha kicsit jobban a szénszálas idomok alá nézünk.
A Buell, mint H-D-brand, 2009-es megsz?nése óta nem gyártott 1125R Rotax-er?forrását fogják Erikék, egy nem részletezett, de átfogó tuning alá vetik, majd 175 lóer?sen (@9750) és 132 newtonméteresen (@9400!) helyezik vissza a tipikusan buellesen benzint is hordó öntött alumínium hídvázba, így kapják a 176 kilós (menetkészen, ü.a. nélkül) készterméket, a hozzávalók mennyeiek.
A futóm? verseny-Öhlins; a családipizzánál is nagyobb átmér?j? felniperem-féktárcsát 8-dugattyús féknyergek szorítják; a kapcsolókonzolok a legjobb min?ség?, néhány éves japán darabok; a kerekek magnéziumból öntettek; a fék és kuplungpumpákat a Brembótól veszik és radiálisak; a mart lábtartókonzolok állíthatók; az „egérmozi” m?szerfal telemetria-képes; a teljes idomzat pedig olyan tökéletes min?ség? karbon, mintha matrica lenne.
Erikék nem spóroltak az 1190RS Carbon Editionnel, kár, hogy ezt csak „maréknyi” alkalommal adják el? – nyilván Erik a kereslet alapján fogja meghatározni a végs? legyártott példányszámot. A 100 darabos igazi széria nem lesz ennyire elborult módon felszerelve, való igaz, csupán 7,3 millió forintot, 39.999 USD-t kérnek érte. Cserébe viszont majd választhatsz Abraxas Pokol (ez lenne a piros?), Boreas Fagy (netán kék?), Pörkölt Páncél (???), vagy Vaksötét (ez a fekete lesz, szinte biztos) fényezések közül.
De ez csak a sportmotorozás, a versenyzés, a szerelem része a biznisznek Erik számára, a távlati fennmaradáshoz kelleni fog az a bizonyos új trió, az AX, SX és RX is, bármilyen motorkerékpárrá is változzanak ezek a bet?k, ki tudja mikor. [Mi] persze majd tudósítunk.
Legutóbbi hozzászólások