EST. 2002

Aprilia Easyrider

Easyridernek nevezte el m?vét, talán a ’69-es filmbéli motorosok szabadságszeretete miatt, talán valami egészen más okból. A projekt készít?je Roberto Vernile fiatal olasz mérnök, aki az Apriliával közrem?ködve készíthette el a maga Shiver-átiratát, a járm? személyre szabhatóságára helyezve a hangsúlyt.


Mert a kiindulási alapnak használt modell egy Aprilia Shiver, csakhogy a vázát és egyb részeit alaposan meghekkelték: az elliptikus keresztmetszet?, modulárisan egymásba csatlakoztatható alumínium cs?váz-elemek segítségével ugyanis többféleképpen összerakható ugyanaz a motor, kielégít?dik ezáltal a ma emberének azon vágya, hogy különbözzék, kit?njék a többi közül, egészen személyes legyen ahogyan motorozik és amivel motorozik.

Az itt bemutatott tervek egyébként egy diplomamunka tárgyát képezik, Vernile a milánói m?szaki egyetemen szerzett mérnöki képesítést éppen ezzel a motorral 2009-ben, jogi okok miatt azonban csak most kerülhettek a rajzok nyilvánosságra. Állítható a vezetési testhelyzet a nyeregtartó segédváz és a lábtartók ide-oda helyezésével, de a kormány sem úszta meg, magasságát, szélességét és d?lését egyaránt módosíthatjuk.

 

Az utast egy Technogel anyagú nyereggel kínálta meg a tervez? és mechanikusan ‘aktiválható’ lábtartókkal. A levehet? tankfed? idom talán a legjobb része az egész motornak: ezt a b?vös helyet használhatjuk pakolásra, rakhatunk ide bukósisakot, GPS-t, akármit – vagy ide kerülhet, miért is ne – egy kapaszkodóvas az utasnak. Zseniális.

A plexis fejidom természetesen ugyancsak állítható magasságban és d?lésben egyaránt, amúgy le is vehet? és egy sokkal kisebb szélvéd?-szer?séggel helyettesíthet?. Innovatív az els? fékrendszer is: a nyereg például három különböz? típusú fékbetétet képes cserélni magától, azaz küls? szerszámos beavatkozás nélkül.

ugrás fel