Casey Stoner lesz az a versenyz?, aki a legnyugodtabb állapotban pihenheti végig a MotoGP nyári szünetét, hiszen összetettbeli pontel?nyét meger?sítve, egy szép – noha annyira azért nem látványos – gy?zelemmel zsebelte be legfrissebb 25 pontosát a hétvégi, Laguna Seca-i nagydíjon.
Az elmúlt néhány verseny – ahogy Casey fogalmaz – „szenvedése” után kellett már a fiatal ausztrálnak a siker, noha az idei szezonban „a szenvedés” és „a rossz versenyek” is általában dobogós eredményt hoztak a 27-es Repsol Hondásnak.
A rajtot követ? három-négy körben Jorge és Dani nagyon elléptek, ebbe a képbe már bele sem fértek. A fotón három nullázó is beazonosítható, itt még gumival lefelé…
A versenyt, úgy t?nt, a pole-ról induló Lorenzo fogja bezsebelni, hiszen a rajtjelzés után, a 32 körös verseny háromnegyedéig szépen/könyörtelenül tartotta vezet? pozícióját a spanyol. A második helyen szintén h?siesen küzd? Pedrosa néha fel-feljött mögé néhány tizedre, néha másodperces volt a hátránya – mintha Lorenzo ráállt volna saját, nem lassú tempójára, a többiek (azaz Dani és Casey, a két egyedüli kihívó) pedig csak üldözték.
A kvalifikáció el?tt elszenvedett hatalmas highside-ja nem látszódott a spanyol világbajnok motorozásán, de mint a verseny utáni interjúkból megtudhattuk, a vége felé volt ott fájdalom b?ven, ezért is szakadt le végül Stonert?l, és ugyanezért örült meglep?en annak, hogy els?számú riválisa tovább növelte el?nyét vele szemben. ? mentette a menthet?t.
A rajtot követ?en Pedrosa szépen helyt állt, s?t mintha csapattársának, az akkor még a harmadik pozícióban motorozó Stonernek nehezére esett volna követni a filigrán és a nyúlánk spanyolokat: a verseny els? fele alapján inkább Daniról volt hihet?, hogy be tudja majd fogni az akkor még elöl men? Lorenzót, nem Stonerr?l, akárcsak a Sachsenringen.
Minimum a verseny feléig ez a felállás t?nt a befutónak is, de aztán Stoner rákapcsolt, a sérült JLo és Dani pedig kényszer?en visszavett
A 16. kör környékén azonban Casey ritmust váltott, és a dugóhúzóba befelé (!) – ami nem éppen az ideális el?zési pont a Lagunán – egy szép, hiba nélküli man?verrel lenyelte a kis Danit, és Jorge után eredt. Az elmúlt néhány verseny alatt megtanulta Stoner, nincs már akkora el?nye, hogy ne kelljen spórolnia a gumikkal az elején, plusz a fogyóban lév? benzin is a keze alá játszott, ahogy arról a verseny után beszámolt, egyre jobban m?ködött alatta az RC212V.
Eközben hátrébb, az él-triótól jelent?sen leszakadva Dovizioso a negyedik helyen „botorkált” a gyári Hondával, de Spies (akit az elején Rossi sikeresen feltartott néhány körig) két körrel a leintés el?tt még úgy is képes volt utolérni és a nagyon sz?k mínusz egyben kifékezni a családapa olaszt, hogy láthatóan elgumizta magát: a gyorsak közül egyedül az amerikai superbike világbajnok választott puha gumit hátulra, emiatt „magyarázott” kézjelekkel a célegyenesben valamit csapatának.
A lagunai nullázók mind saját hibából estek: el?ször, még a verseny elején Krutchlow, majd Simoncelli fetrengett el a poros kaliforniai aszfalton, de a végzet nem kerülte el Alvaro Bautistát sem. Az egymással, és fejlesztés alatt álló motorjaikkal élet-halál harcot vívó Rossi-Hayden gyári Ducati-vonatra tapadó suzukis 19 körrel a vége el?tt csúszott ki – szerencsére testileg mindenki sértetlen.
Rossi a GP11.1-et (ami lényegében egy löketcsökkentett GP12), míg Hayden az idei, GP11-est hajtotta a hétvégén, nem sok eredménnyel – van még min melóznia a Ducatinak
Visszatérve az elejébe: Stoner, miután Dani már nem jelentett veszélyt, Lorenzo után eredt, gy?zelmet ér? el?zése mintha hollywoodi forgatókönyvírók agyából pattant volna ki. A man?vert a célegyenesben kezdte, és az ultragyors, beláthatatlan, félelmetes els? kanyarban (ami igazából maga a cél „egyenes” vége) fejezte be, küls? íven motorozva körbe a címvéd?t – klasszis, háton sz?rt felállító man?ver volt.
Innent?l Stoner rákapcsol, Lorenzo éppen ellenkez?leg: az ausztrál mindenképpen gy?zni akar, a spanyol köszöni, jó lesz neki a második is. Több mint öt és fél másodperces el?nnyel intik le Stonert Lorenzo el?tt, után 3,8-del Dani, még 10-zel kés?bb jön be Spies és Dovi. A Rossi-Hayden vonat innen még 10 másodpercnyire jön be a 6. és 7. helyen, igazából, ezzel a motorral nem rossz ez – illetve de még mennyire, hogy rossz, az olasz közvélemény kezd Rossi ellen fordulni.
Megemlítend? még Edwards papa tanórája dugóhúzóból: a nyolcadiknak leintett veterán amerikai a verseny egyik legszebb el?zését tudhatja magáénak, miután az aprócska hibát vét?, a dugóhúzóból ezért nem ideálisan kigyorsító Barberát a lejt?s részen, a Rainey-kanyarba befelé kívülr?l tudta le.
Mint a legjobb barátok…
A szabadkártyás, 38 éves gp-újonc, Ben Bostrom hétvégéje… nos, talán említésre sem méltó, id?eredményeit tekintve sosem tudott három másodpercen belülre kerülni az élhez képest, a versenyen pedig számos alkalommal lemotorozott a pályáról, végül – nyilván a jelent?sen bekoszolódott gumik miatt – kiállni kényszerült még féltáv el?tt.
Két MotoGP nélküli hétvége után legközelebb „A Magyar Nagydíjon”, augusztus 14-én, Brnóban találkozhatunk ismét a gp-cirkusszal.
Laguna Seca, végeredmény
- Casey STONER AUS Repsol Honda 43’52.145
- Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing +5.634
- Dani PEDROSA SPA Repsol Honda +9.467
- Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing +20.562
- Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda +20.885
- Valentino ROSSI ITA Ducati Team +30.351
- Nicky HAYDEN USA Ducati Team +31.031
- Colin EDWARDS USA Yamaha Tech3 +45.502
- Hector BARBERA SPA Aspar Ducati +51.549
- Hiroshi AOYAMA JPN Honda Gresini +1’08.850
- Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Ducati +1’09.132
- Loris CAPIROSSI ITA Pramac Ducati 1 kör
- Toni ELIAS SPA LCR Honda 1 kör
Kiestek
Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki
Ben BOSTROM USA LCR Honda
Marco SIMONCELLI ITA Gresini Honda
Cal CRUTCHLOW GBR Yamaha Tech3
Legutóbbi hozzászólások