Kezdjük a rossz hírrel. Az általunk is többször lelkesen beharangozott V4-es, Moto1-homológ Fireblade-b?l (esetleg RVF1000-b?l?) egyel?re nem lesz semmi: a Honda Hong Kong által a mai napon megszell?ztetett 2012-es CBR1000RR a jelenlegi modell továbbfejlesztése.
Ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy egy szett új kerékkel és egy új fejidommal kellene beérnünk csupán. Alaposabban szemügyre véve a hongkongi fotókat látható, hogy a CBR összes idoma új formájú, kezdve ugye az elég szembet?n?, agresszívabb szem? és hegyesebb légbeöml?j? fejidommal.
Klikk a képre, galéria nyílik!
Illetve fejidom külön már nincs is, lásd összeolvasztották az oldalidomokkal, a blokk körül pedig mintha ugyanazt a „kétréteg?” idommegoldást alkalmaznák, mint a VFR1200F-en. Ugye mondanunk sem kell, mindezt csak szemrevételezés alapján sejtjük, hivatalos információink egyel?re nincsenek. Lássuk hát, hogy mit látunk!
Újak a kerekek: A mostani háromküll?sek helyett új 6×2 küll?s felnik jönnek, nyilván alacsonyabb (rugózatlan) tömeggel, csak tisztítani ne akarjuk majd ?ket. Új a futóm?: az eddigi hagyományos fordított telók helyett a mostani slágert, a Showa Big Piston Forkját láthatjuk elöl, és a hátsó rugóstagnál is láthatóan változott valami, eddig a kiegyenlít? tartály nem simult ennyire bele a leng?kar vonalaiba – valamit biztos kitaláltak a mérnökök, de minimum megkapjuk a gyors és lassú nyomófokozati csillapítás állítási lehet?séget.
A segédváz ránézésre maradt változatlan, de a tank, a tank alatti fényezetlen idom, és a kipufogó alsó lemezborítása is mind megújult. Valami azt súgja nekünk, hogy lesz éppen elég technikai újság a motorban, hogy ráncfelvarrásnál azért többnek nevezhessük.
Korábbi CBR-pletykáinkban szó volt új kipörgésgátlóról és egyéb új menetdinamikai elektronikákról (mint számos konkurens sportmotoron a választható motorblokk karakterisztika), ezt a pletykát látszik alátámasztani az új, a hongkongi hondások által el?zékenyel levideózott LCD „egérmozi” m?szerfal is, az új elektronikákat ebbe szépen bele lehet pakolni, de azt sem zárhatjuk ki, hogy a Supersport C-ABS második generációja is a 2012-es Fireblade-ben fog megjelenni.
Kattintsatok a fenti képre, vegyétek szemügyre jó alaposan az új RR-t, és ha valami elkerülte volna a figyelmünket, arra ott a kommentboksz! A Honda CBR1000RR 2012 hivatalos leleplezése az ?szi nemzetközi motoros kiállításokra várható, addig is folyt. köv.
Update 1: új videó
A bekapcsolás utáni ‘mindentmutató’ m?szerfalfelvételeket kimerevítve semmi nyomát nem látjuk a motorkarakterisztika üzemmódválasztó, vagy a kipörgésgátló visszajelz?inek…
Legutóbbi hozzászólások