Elégedett arcokról számolnak be a helyi krónikások: Misanóban a hétf?i tesztelés is megvolt. Nem kimondottan ideális, de azért elfogadható körülmények között az ezer köbcentis Yamaha M1-et nyüstölte a vasárnapi versenyen gy?ztes Jorge Lorenzo és a csapattárs Ben Spies. A pálya állapota jelent?s mértékben romlott, miután a közönség beözönlése elkerülhetetlen volt a MotoGP futam leintését követ?en, ráadásul némi csapadék is hullott.
A két ‘brnói’ ezres továbbra is kiköpött mása az aktuális 800 köbös motornak – noha közelr?l továbbra sem nyílt módja senkinek vizslatásra, s?t privát teszt lévén még hivatalos id?eredményeink sincsenek (vélhet?en 1’33 közepe sikerült Lorenzónak, és mintha 1’34’3 lenne Spies legjobb köre, nem mintha ennek ezid?tájt sok jelent?sége lenne).
‘Nehezebb volt most vezetni az új motort, mint Brnóban’ – mondta Lorenzo. ‘Brno gyorsabb, Misano inkább lassabb pálya, jobban kijött a 800-as és az 1000-es közötti különbség. A legnehezebb rátalálni arra a vezetési stílusra, amivel hatékonyan tudsz gyorsan menni. Sokat léptünk el?re, bár csak pár óra állt rendelkezésünkre, az már most látszik, hogy nagy fejl?dési potenciál van ebben a motorban. Izgatottan várom a folytatást, nagyon jó lesz szerintem, amikor már elkezdjük beállítgatni az ezrest.’
‘Brnóhoz képest most már az elektronikával is elkezdtünk játszani, ami Misanóban nem bizonyult könny? feladatnak’ – így Spies. ‘Ez egy embert próbáló pálya, ahol könnyen elemelkedik az els? kerék kigyorsításoknál. A 800-ashoz mérve nekem jobban tetszik az új változat, pedig fizikailag nehezebb vezetni. Igyekeztem minél több adattal szolgálni a mérnököknek, de azt hiszem, visszük még többre is ezzel a motorral.’ Azért sietve hozzáteszi: hogy valósan felmérhessék, hol is tartanak a munkában, össze kéne engedni az konkurencia új motorjaival az 2012-es Yamahát. Sor kerül még arra is!
Legutóbbi hozzászólások