A Honda jobb helyet aligha választhatott volna a 2012-es CBR 1000 RR bemutatójának, mint az imolai paddockot – bár az igazat megvallva az új T?zpengét már augusztus hónapban észleltük a mesés Keleten és amennyire t?lünk tellett, prezentáltuk. Fontos kiadás ez az aranyszárnyasoknak, hiszen kerek húsz esztendeje állt közönség elé az els? CBR900RR (1992-ben).
Az új Fireblade-et szimultánban, két versenyhelyszínen is az európai publikum elé vetették, a Superbike vébé tizenegyedik rundján, Imolában, valamint az Endurance világsorozat sorsdönt? viadalán, a Le Mans-i 24 óráson. A leleplezésben Jonathan Rea, a Castrol Honda versenyz?je, illetve John McGuinness, a Honda TT Legends Team két lábon járó legendája segédkeztek. ‘Úgy érzem magam, mint aki együtt nött fel a Fireblade-del’ – mondta Rea. ‘Ez a motor egy ikon, éppen ezért számomra felfoghatatlan érzés, hogy én lehetek az, aki a következ? modellváltozatot felavatja. Fantasztikus dolog ez, és mit tagadjam, alig várom, hogy hozzápiszkáljak.’
A CBR1000RR 2012-es modelljének újdonságait részben már kiszivárogtatták, hogy tudatosan-e avagy kevésbé, azt most talán hagyjuk. Esztétikailag felfrissült a motor, a fejidom és a lámpatestek teljesen újak lettek, a réteges idomzatnak köszönhet?en tovább javult a légellenállás, a farokidom ugyancsak agresszívebb. Új a teló és a rugó, mindkett? Showa-gyártmány (Big Piston Fork ill. Balance Free Rear Cushion), el?bbi a GSX-R-ról lehet ismer?s, utóbbi az els? ilyen, kett?s felépítmény? rugóstag szériamotoron. A marketing szerint nagyobb menet- és fékstabilitást, pontos vezethet?séget és akkurátus futóm?-válaszokat kapunk.
A 999 köbcentis soros négyhengerest etet? PGM-DSFI (Programmed Dual Sequential Fuel Injection) befecskendezési rendszer egyszer?bb és precízebb felhasználói kontrollt biztosít amellett, hogy a kis gázadásokra lényegesen jobbak a reakciók – inkább az alacsony- és középtartományon finomítottak a programozók rekordhajhászás helyett (178 LE, 112 Nm a legnagyobb teljesítmény ill. nyomaték). Újak és tetszet?ek a 12 küll?s alumínium felnik, ezeket egyébként az új felfüggesztésekhez optimalizálták – a gyári brosúra nem gy?zi hangsúlyozni, mennyire jól man?verezhet? a ’12-es RR.
Szintén új az LCD-kijelz?s, teljesen digitális m?szerpanel, ami roppant informatív, a sebességfokozattól a kör- és szektorid?mér?n át az üzemanyag-fogyasztásig rengeteg minden áttéekinthet? rajta. Talán a legnagyobb pluszt az az öt nagy fényesség? ledb?l álló mutató jelenti, ami akkor ‘súg’, mikor optimális a pillanat a sebességváltáshoz. A már korábban is meglebbentett, fehér alapon piros-kék grafikás változat mellett piros f?színben játszó és agresszor fekete készül bel?le.
Legutóbbi hozzászólások