A beetet? kampány véget ért, itt a motor: a tengerentúlon a tegnapi napon bemutatkozott az új, 2012-es ZZR1400. Odaát ZX-14-nek hívták eddig, most kapott egy R-t neve végére, hiszen – és itt most a Kawasaki marketingeseit idéznénk – ez a motor „a világ legjobban gyorsuló szériagyártású motorkerékpárja.”
Kézzel fogható adatokat, mint például a végteljesítményt, mint kvázi bizonyítványt a fenti állítás igazolására egyel?re nem adott ki a limezöld gyár, egyel?re mindössze annyit tudunk a ZZR potenciáljáról, amit kábé az összes ezer köbcenti feletti Kawasakiról el lehet mondani, f?leg ha hiszünk a gyár állításainak, azaz „Ram-Airrel 200 lóer? felett teljesít f?tengelyen.”
Lángnyelvek várhatóan csak az USA modelleken lesznek
Ahhoz, hogy hitelt érdeml?en nyilatkozhassunk róla, meg kell várnunk az EU-modell nemsokára várható hivatalos, adatokkal alátámasztott bemutatóját, de azt már most is tudjuk, hogy a ráncfelvarrás nagyjából mivel járt. A Kawasaki izmos soros négyesének henger?rtartalmát egy 4 milliméterrel hosszabb löket 1441 köbig húzta, ez pedig elvileg a teljes fordulattartományban növelte a teljesítményt és a nyomatékot. Új hengerbevonat, csiszolt ki és beöml? csatornák, módosított vezérlési id?k, megnövelt s?rítési arány – a hosszabb löket mellett ezek kellettek még a többleter?höz.
A keverékképzésben ?rtechnikára váltanak a kawások, ugyanis megjelent a teljesen elektronikus „ride-by-wire” gázkezelés is, ami természetesen azért kellett, hogy a 21. század kötelez? motorkerékpáros extráját, a változtatható motorkarakterisztikát és kipörgésgátlót integrálhassák a ZZR-be. A választógomb a jobb markolatra került, két állás van, Full és Low Power, utóbbiban nem csak a végteljesítmény csökken le a teljes potenciál 75%-ára (megint mondjuk, a konkrét adatokat még visszatartják), hanem a gázreakciók is finomabbak.
A ZZR-en is megjelenik a választható motorkarakterisztika és a kipörgésgátló
Az elektro-csomag másik újdonsága az 1400GTR-b?l már is ismert KTRC kipörgés gátló (ami nem ugyan az, mint a ZX-10R superbike okos és ügyes S-KTRC-je). Három választható állást tud a rendszer, az aktuális kipörgésgátlást természetesen jelzi is nekünk a m?szerfal. Az 1. és 2. mód a maximális gyorsulást helyezi el?térbe, míg a 3. mód els?sorban csúszós útra lett bel?ve, vagy ha úgy akarnánk, ki is kapcsolhatjuk az egész TC-t.
Hipersportolón most jelenik meg el?ször csúszókuplung, míg a ZZR egyedi, alumínium gerincvázát átdolgozták a nagyobb merevség érdekében. A leng?kart 10 mm-rel meghosszabbították (és ismét: konkrét tengelytáv még sehol), a 10-küll?s kerekek könnyebbek lettek. Az új elektronikákkal és még az eddiginél is agresszívabb formatervvel ellátott ZZR1400 a frissít? kúra hatására – és érdekes, hogy ez az adat már napvilágot látott – hét kilót szedett fel tömegéhez.
További információk és fotók az új, 2012-es ZZR1400-ról, amint jönnek.
További fotók:
Legutóbbi hozzászólások