EST. 2002

Yamaha VMax: három gyönyör? változat Milánóban

A Yamaha izommotorjának három gyönyör? speciális változata áll a közönség elé az Eicmán, a kiállítás azon szegletében, ahol a f?szerep a custom bike-oké. A 2008-ban modernizált, V4-es, 200 LE körül teljesít?, 1.700 köbcentis er?forrással feltápolt VMaxot sikerült összeereszteni a motorépítés világának három legjelesebb alakjával. A kaliforniai illet?ség? Roland Sands, a francia Ludovic Lazareth és a német Marcus Walz alkottak meg egy-egy verziót a japán óriásból.

‘Ahogy leszedi róla az ember az elejét, és kezd egyre mélyebbre ásni, arra jön rá, hogy kiváló alapok vannak itt az építésre’ – mondja Roland Sands.

‘Nagyszer?en, m?vészien kidolgozott, szabályos felépítmény, amit a nagy teljesítményre optimalizáltak. A motor szívét meghagytuk, csak esztétikailag változtattunk rajta, tehát megtartottuk azt, ami miatt híres a VMax. Alumíniumot, acélt és karbonszálat használtunk fel, de került bele vér és veríték is.’

Más iskolát képvisel Ludovic Lazareth. És a módszerei is eltér?ek.’Betettem a m?hely közepére, és hagytam, hogy az ötletek maguktól megtaláljanak.

Nem módosítottam a blokkon, sem a centrális elemeken, nagyon figyeltem viszont a megjelenésre. A blokk félelmetes, imádom. Kiszereltem, odaraktam az asztal közepére és ha jobban belegondolok, újraépítettem köré az egészet. Gyönyör?séges, hiba lett volna hozzányúlni.’

Marcus Walz viszont éppen a mechanikai részbe nyúlt bele. ‘Az én célom az volt, hogy egy pályamotort készítsek a VMaxból, azaz hogy mintegy sportmotorként legyen vezethet?, de ugyanakkor akár a városi közlekedésben is megállja a helyét. Fontos volt, és ezt mindvégig szem el?tt kellett tartanom, hogy paramétereiben megfeleljen a közúti forgalomba helyezhet?ség, a német TÜV szabályainak, amit csinálok. A VMax szerintem több, mint egy bivalyer?s motor, és több, mint egy cruiser: igazából persze mindkett?. Ett?l olyan érdekes és ett?l olyan speciális. 

A boldog VMax-tulajok akár a jöv? szezonra átfaraghatják kétkerek?jüket, hiszen a három építész m?ve átalakító kit formájában megrendelhet? lesz. Minden fontos részletet, illetve még több adatot megtaláltok a www.vmax-hyper-modified.com oldalon, ahol a ‘Get your VMAX Hyper Modified’ gombra kattintva tudhattok meg további részleteket a három változatról. 


ugrás fel