A Yamaha után a Honda is elzárkózott Valentino Rossi gyári csapatba történ? visszavételét?l. Bár még csak egy verseny ment le az idei programból, a katari, máris sorra születnek az elméletek arról, hogy mi lesz a jöv? szezonban – ahogy minden évben. És a f?szerepl? újra Rossi – a bajnoki nyitányt követ? megjegyzései inkább arra engednek következtetni, hogy az év végéig tervez a Ducatival a Dottore. Persze korai lenne ilyesmit egyértelm?en kijelenteni pro vagy kontra, tény viszont, hogy a GP12-projekt nem áll nyer?re.
A MotoGP-ben jelenleg a Ducatin kívül érdekelt két gyártó, a Yamaha és a Honda sem kívánja azonban visszavenni a Dokit, gyári motoron legalábbis – ha pedig egyiknél sem, akkor rághatjuk a körmünket, hogy Superbike lesz-e a dologból vagy rali. Lin Jarvis, a Yamaha sportigazgatója már egy télen megjelent interjúban nyilvánvalóvá tette álláspontját és emlékeztetett a 2008 és 2010 között Lorenzóval kialakult hidegháborús csapatszellemre. Azt nem sírja vissza senki. Emiatt, idézzük a mestert, ‘annak az esélye, hogy Lorenzo és Rossi együtt motorozzanak a Yamahánál, meglehet?sen csekély’. Merthogy a hangvillások Lorenzóra építenek, az alapvetés.
A másik japán gyár részér?l a HRC-f?nök Livio Suppo szólalt meg most diplomatikusan, de határozottan: ‘Nehéz elképzelni, hogy kialakuljanak Valentino visszatérésének feltételei. A gyári csapatban már van két nagyon gyors és er?s pilótánk, és anélkül, hogy meg akarnám bántani Valentinót, nem látom okát, hogy miért kéne bármelyiküket is lecserélni ?rá.’ Ha pedig körülnézünk a HRC háza táján, látunk jópár fiatal tehetséget, mondjuk Marc Marquezt – a Honda már megtervezte a jöv?jét, és az nem Rossi.
Az elhangzottak fényében nehéz elképzelni, hogy a harminchárom esztend?s olasznak a Ducatin kívül gyári motorja legyen a MotoGP-ben. A privát csapatok – ha egyáltalán a 46-os beérné ilyennel, szerintünk aligha – nem tudnák finanszírozni Rossit és nem is túl életszer? a Tech3-as, Gresini- vagy LCR-féle szcenárió.
Legutóbbi hozzászólások