EST. 2002

Xispa: villanymóka terepre, gyerekeknek

Töretlenül fejl?dik az elektromos szegmens, már ha egyáltalán kezelhetjük még egyetlen szegmensként a villany hajtotta kétkerek?ek népes mez?nyét. Ahogy érkeznek a szériaérett, vagy éppenséggel szériában gyártott modellek, úgy kezdhetünk el szép lassan különbséget tenni e-motor és e-motor között, felhasználási területt?l és/vagy kivitelt?l függ?en.

xispa gyerek elektromos motor

A spanyolok 2005-ben alapított Xispa nev? gyártója egy olyan területre merészkedik be, amelyre talán el?ttük még senki a konstrukt?rök közül: a hispán hagyománynak megfelel?en eleddig leginkább a triál-szakágban érdekelt m?hely a minimotorok felé fordult. A célközönséget ez esetben a legifjabb generáció, a gyerekek jelentik: felépítményben, megjelenésben és felhasználói élményben ugyanazt tudják ezek a modellek, mint benzines társaik, csak ugye nem benzinnel mennek. Könnyen vezethet?ek és teljesítményben szinte alig maradnak el a bels? égés? blokkos társaktól.

xispa gyerek elektromos motor

xispa gyerek elektromos motor

A lítium-polimeres akkumulátor egy töltéssel beállításoktól függ?en legalább két-három órán át képes üzemeltetni az er?forrást, ami a kissrácoknak éppen elég egy kellemes matinéra. Merthogy az elektronikus kuplung mellett kétféle ‘gyújtástérkép’ áll a pöttöm pilóták rendelkezésére, amelyikben az elektromotor minden erejét a hajtás rendelkezésére bocsájtja, abban a telepek is gyorsabban merülnek. A másik változat értelemszer?en visszavesz a teljesítményb?l, viszont energiatakarékosabb az el?z?nél. Háromtól hét éves korig ajánlja a gyártó a menetkészen mindössze 21 kilogrammot nyomó motorokat, melyeknek 10′-es küll?s kerekeit két tárcsafék lassítja. A gyártás rövidesen megkezd?dik, nyárra már gazdára lelnek az els? példányok és egy kupasorozatot is életre hív a Xispa, ahogy illik. Az E25 (triál) ára a cég honlapja szerint 1.295 euróba, az E10 (enduro-krossz) 1.395 euróba kerül majd.

xispa gyerek elektromos motor

 

ugrás fel