Körülbelül ez sül ki abból, amikor az olasz alapok elegyednek azzal a német mérnöki törekvéssel, hogy a motor súlya lefelé, teljesítménye meg fölfelé tendáljon. Elkövet?je nem az Audi, hanem Thorsten Durbahn úr a fest?i Hamburgból: a déliek 749-ese után tehát az északiakon a sor. Hasonlóan nagy odaadással és profizmussal vetette bele magát a munkába, mint a mediterrán kollégák, bár a megközelítés, a stílus és a kifejezés eszközei is eltér?ek. Ahogyan a végeredményként kapott motor összhatása is: nordisch by nature.
Thorsten nagyon ráment a súlycsökkentés-dologra. Állítása szerint csak a tömegkimentési hadm?velet megtervezése hat hónapot vett igénybe. Maga az építés pedig több, mint három évig tartott, mindvégig a tökéletességre törekvés jegyében. Ezalatt nem kevesebb, mint 58 kilogrammot sikerült ledobni a 999S gyári állapotához képest – már a 10-15 kilós teljesítmény megsüvegelend?, de ez valami egészen elképeszt?. Alig több, mint 159 kg a motor tömege menetkészen (141 szárazon)! Úgy is néz ki, mint egy szupertitkos NASA-projekt tárgya – minden f?bb alkatrész valami nagyon könny? kompozit és/vagy ?rtechnikában használatos anyagból van rajta, egyedi kivitelben: az üzemanyagtank, a hátsó segédváz, az idomzat, a beöml?k. A kipufogó egy kézzel készített 2-2-be titánium darab.
A Durbahn-Ducatiba egy Nemesis traction control-egység került, amely a döntöttségi szög függvényében avatkozik be, mindezt egy Motec M800 vezérlés részeként. Ebben helyet kapott egy egykerekezésgátló funkció, amely egyenesekben vagy kis d?lés? kanyarokban csak akkor engedi beavatkozni a TC-t, ha az els? kerék túl magasra emelkedik az aszfalttól.
Legutóbbi hozzászólások