Három henger, 1.215 köbcentiméter, 301 kilogrammos tömeg, 2,20-as hossz, 134 lóer?s teljesítmény, 120 Nm-es forgatónyomaték: íme néhány szám az új Triumph Trophy 1200-ról. Az angolok nagy(on nagy) test? túramotorja 2012 szeptemberében már a piacon lesz, miután a múlt héten Ausztriában, a Tridays találkozón megejtették a modell hivatalos bemutatóját. Túra-kategóriában már így sem lapos a kínálat, és nem is idén fogja felütni fejét a pangás a szegmensben.
A Trophy 1200 egy különösen fejlett technikát vonultat fel: traction control, cruise control, elektronikusan állíható felfüggesztések, ABS, guminyomás-ellen?rz? funkció, beépített hangrendszer Bluetooth-szal, iPhone- és iPod-kompatibilis USB-hozzáférés. És persze: kardán. Meg némi extra: ahogy a luxusautók, az új Triumph is ‘megjegyzi’ vezet?je legutóbbi beállíásait – ez ebben az esetben annyit jelent, ha felülsz a nyeregbe, a plexi az utolsó beállítás szerinti pozícióba áll.
A hosszú utazásokra tervezett Trophy igyekszik a maximális kényelmet nyújtani, extraként kérhet? a markolatf?tés. Az oldaldobozok szériában járnak, pozíciójuk változtatható – a Triumph egyfajta dinamikus stabilizáló rendszere ez, ami elvileg kiegyenlíti a menet közben a cuccok elmozdulása következtében jelentkez? er?ket. Az alapváltozat nem tartalmazza a Bluetooth-alapú hangrendszert, az elektronikus felfüggesztéseket és nincs benne guminyomás-ellen?rzés: mindezek az SE változatban fellelhet?k.
Ezzel együtt meggy?z?désünk, hogy az alap Trophy is kiváló motor. A célnak minden bizonnyal megfelel a maga 26 literes tankjával és 16 ezer kilométeresre hirdetett szervizintervallumával. Komoly konkurens jelenik meg a színtéren – ahogyan a VFR1200 DCT tesztjekor már pedzegettétek, egy megközelíés szerint itt bizony a BMW-ügyfélcsoport levadászása folyik. Hogy milyen hatékonysággal, azt majd az id? dönti el, mindenesetre nem lehet könny? az R1200RT ellenfelének lenni.
Legutóbbi hozzászólások