A német Motorrad magazinnak már megadatott, hogy tesztelje a KTM Adventure 1190 R modellt, ami a 990-es helyébe lép és biztosan ott lesz az osztrákok 2013-as modellpalettáján. Blokkja ugyanaz, mint az 1190 RC8 R Superbike-é, 75 fokos kéthengeres V-motor 1195 köbcentis lökettérfogattal, ami ebben az új konfigurációban 150 LE körüli teljesítményt produkál tízezres percenkénti fordulaton.
Menetkész tömege, 24 liter üzemanyaggal telitankolva 230 kg körülire tehet?, a nyereg magassága pedig 840 mm, csak hogy két beszédes számadatot idézzünk. A váz acél, a teló felfordított, el?re pedig 21′-os kerék került. Nem hiányozhat az ABS (kiiktatható), a TC és a kétféle választható gyújtástérkép (egy az útra, egy a terepre). Egyértelm?, hogy a BMW R1200 GS-sel fog közvetlenül megmérettetni a mattighofeni vas – persze közben a bajorok sem alszanak, túrázójukat hamarosan R1250GS-ként kell említenünk tán, és egy vízh?téses boxermotort üdvözöl.
A tesztel? német kolléga benyomásai szerint a KTM világosan az offroad-élményre ment rá a motor fejlesztésénél, minden íze terepre kívánkozik, az aszfaltos használat amolyan másodlagos opció. Ez jelent?s különbség például a Ducati Multistrada 1200-vel szemben – de említhetnénk más példákat is – , ahol az ideológia éppen ennek a fordított. Persze a KTM terepes hagyományait ismerve ezen annyira nem csodálkozunk el. Az 1190 R érkezése ugyanakkor nem zárja ki a szintén remegve várt 1290-es Adventure R eljöttét.
Legutóbbi hozzászólások