Csendes, könny?, kompakt – röviden így jellemezhet? a Schuberth C3 felnyitható túrasisak, amely kiváló tulajdonságainak köszönhet?en az elmúlt években piaci szegmensének egyik legnépszer?bb tagjává vált, s mérceként szolgált a konkurens gyártók számára is. Most megszületett e nagyszer? bukósisak továbbfejlesztett változata, a C3 Pro, amelyet a Schuberth a kölni INTERMOT-on mutatott be. A C3 Pro rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyek a C3-at sikeressé tették, ugyanakkor számos teljesen új megoldással is gazdagodott. Az újítások közül az egyik legfontosabb a Schuberth szélcsatornájában kifejlesztett légterel?, amelynek köszönhet?en a felhajtható állrész? C3 Pro azok számára is kiváló választás, akik szeretnek igazán nagy sebességgel motorozni – és itt nemcsak a túrázókra gondol a gyár, hanem a sportmotorosokra is. További újdonság a sisakba épített két antenna, amelyek 700 méterre növelik az opcionális Schuberth SRCS C3 Pro sisakkommunikációs rendszer hatótávolságát, valamint segítségükkel hatékonyabban foghatók a különböz? kommunikációs eszközök Bluetooth- és a rádiójelei még nagy sebességnél is. A C3 Pro átdolgozott bélése kiváló min?ség? mikroszálas anyagokból és Coolmax® szövetb?l készül, a továbbfejlesztett szell?z?rendszer maximális komfortot biztosít a leghosszabb túrák során is. A 100 km/h-s sebességnél mért 82 db(A)-es bels? zajszinttel a C3 Pro a valaha készített legcsendesebb Schuberth sisak, és egyúttal a világ legcsendesebb felnyitható sisakja. A C3 Pro 2012. október végét?l lesz kapható az EuroMotor Kft.-nél; a C3 típus továbbra is megmarad a Schuberth kínálatában.
Különc termékb?l bestseller
A Schuberth 1998-ban mutatta be els? felnyitható bukósisakját, a Conceptet. Az azóta eltelt id? alatt a német márka minden egyes új modellje forradalmasította a felnyitható sisakok piacát. A Concept kivételes kényelmével és az állrészt?l függetlenül mozgatható napellenz?jével t?nt ki vetélytársai közül. A szélcsatornában fejlesztett C2 2002-ben elhódította a világ legcsendesebb sisakja címet, a 2008-ban bemutatott C3 pedig a felnyitható sisakok méretével és megjelenésével kapcsolatos el?ítéleteket cáfolta meg: ugyanolyan kompakt és könny? volt, mint a zárt sisakok.
„Az elmúlt 15 év folyamatos fejlesztéseivel sikerült elérnünk, hogy a kezdetben csak egy sz?k réteg által használt felnyitható sisakok egyre népszer?bbé váltak, s ma már számos területen teljesen elfogadott a használatuk, egyre több motoros választja ezt a sisaktípust. A C3-mal nagyon magas szintre jutottunk, nyilvánvalóvá vált, hogy egy felnyitható sisak nemcsak a szerpentineken használható, hanem esetenként akár pályanapokon is. Ezek a tapasztalatok ösztönöztek bennünket a C3 továbbfejlesztésére. A saját szélcsatornánkban végzett aerodinamikai tesztek segítségével elértük, hogy ma már a sportmotorosoknak sem kell azon gondolkodniuk, felvegyenek-e egy felnyitható sisakot vagy sem” – mondta Marcel Lejeune, a Schuberth GmbH vezérigazgatója a C3 Pro bemutatóján.
Csendes, könny?, kompakt – és most már gyors is
A C3 Pro tarkórészénél kialakított, jellegzetes, légterel?ként szolgáló él az említett szélcsatornás fejlesztések eredményeként született meg. Ez az él gondoskodik arról, hogy a C3 Pro tökéletesen semlegesen viselkedik a menetszélben még nagy sebesség mellett is, kiváló iránytartási stabilitás jellemzi és nem hat rá felhajtóer?.
A C3 Pro összesen 23 ponton újult meg a C3-hoz képest. A számos újdonság közül feltétlenül említést érdemel a Coolmax® szövetb?l és mikroszálas anyagokból készített bélés, amely kivételes kényelmet biztosít a leghosszabb túrák során is. A bélés részei természetesen kivehet?k és moshatók. A komfortos utazás másik alapfeltétele a hatékony szell?z?rendszer: az új áll- és fejszell?z?nek köszönhet?en 100 km/h-s sebességgel haladva másodpercenként közel 9 liter friss leveg? áramlik át a C3 Pro belsején. Az új modell mindemellett rendkívül csendes is, a Schuberth fejleszt?mérnökeinek sikerült megdönteniük a korábbi, saját maguk által felállított aeroakusztikai rekordot: 100 km/h-nál mindössze 82 dB(A) a zajszint a C3 Pro belsejében.
Kommunikációra felkészítve
Az egy éve bemutatott Schuberth S2-höz hasonlóan a C3 Prót is felszerelték két beépített antennával. Az antennák segítségével hatékonyabban foghatók a különböz? kommunikációs eszközök Bluetooth- és a rádiójelei még nagy sebességnél is, és 700 méterre n? a külön megvásárolható Schuberth SRCS C3 Pro sisakkommunikációs rendszer hatótávolsága. Az SRCS intercom funkciója lehet?vé teszi, hogy egyszerre akár három motoros is kommunikáljon egymással menet közben. Az SRCS-hez csatlakoztatható mobiltelefon, GPS-navigáció és MP3-lejátszó is Bluetooth-on keresztül, a legfontosabb funkciók pedig hangutasítással vezérelhet?k. Az SRCS beépített FM-rádióval is rendelkezik.
Még jobb aerodinamikai tulajdonságok nagy sebességnél
– új hátsó légterel? nagy sebesség? (>160 km/h) motorozáshoz
– új els? légterel? az állrésznél, a sisak alsó peremén
– kiváló iránytartási stabilitás, nulla felhajtóer?
– az els? felnyitható sisak, amely sportmotorosok számára is ajánlható
Kiváló aeroakusztikai tulajdonságok
– kivételesen csendes a beépített zajcsökkent? gallérnak köszönhet?en
– csupán 82 dB(A) 100 km/h-nál, idom nélküli motorkerékpáron mérve
– csendesebb, mint a Schuberth C3 (84 dB(A))
– biztonságos: a csendes sisaknak köszönhet?en a vezet? kevésbé fárad el, jobban tud koncentrálni a vezetésre
Módosított ütéselnyel? EPS betétek
– Vastagabbak a fejtet?nél és a tarkórészen
– Még jobb ütéselnyel? képesség
Még kényelmesebb bélés
– Coolmax® szövetb?l és mikroszálas anyagokból készített bélés (hasonló a Schuberth SR1 béléséhez)
– kevesebb és finomabb kivitel? varrás, módosított forma
– kivételes kényelem a leghosszabb túrák során is
– kivehet? és mosható
– jobban illeszked?, kényelmesebb borítás az állvéd? elején (bogárháló)
Új nyakpárna
– új, kopásálló anyagok
– nagyobb felület? (+60%) perforált betét, hatékonyabb szell?zés
– nagyobb felület? fényvisszaver? csíkok
Módosított állszíj
– komfortosabb elhelyezés? állszíj és csat, jobban illeszkednek a nyakhoz és az ádámcsutkához
– ergonomikusabb kialakítású (kisebb és laposabb) Micro-lock csat (ugyanaz, mint a Schuberth S2-ben)
– mindkét oldalon állítható hosszúságú állszíj
Továbbfejlesztett szell?z?rendszer
– optimalizált kialakítás, nagyobb hatékonyság
– új áll- és fejszell?z?
– 100 km/h-nál másodpercenként közel 9 liter friss leveg?
– minimálisan szükséges friss leveg? – optimalizált mennyiség? beáramlás (zárt állszell?z?nél)
Új beépített napellenz?
– új anyag (polikarbonát)
– kiváló optikai min?sítés
– új forma: a napellenz? alsó széle követi az orrnyereg vonalát, a szemek el?tt pedig nagyobb területet árnyékol be (mint a Schuberth S2-ben)
– karcálló bevonat – könnyen használható
– lejjebb engedhet?, mint a C3 napellenz?je
Beépített antennák
– két beépített antenna
– nagyobb hatótávolság (akár 700 méter)
– hatékonyabban fogható Bluetooth- és rádiójelek
– el?készítés a külön megvásárolható Schuberth SRCS C3 Pro sisakkommunikáció beépítéséhez
Módosított plexitömítés
– még hatékonyabb szigetelés extrém id?járási körülmények között
M?szaki adatok
Sisakhéj: kompozit héj, üvegszál er?sítés? Duroplast mátrix, két héjméret
Súly: kb. 1570 g* (a beépített napellenz?vel, a két antennával és a zajcsökkent? gallérral együtt) *+/- 50 g a sisak méretét?l függ?en
Plexi: 2 mm vastag polikarbonát, színtelen, Optical Class 1 (1-es Optikai osztály) min?sítés, Pinlock® párásodásgátló, turbulátorok (a sisakplexi fels? szélén, megakadályozzák a jellegzetes fütyül?, sípoló hang kialakulását), szerszámok nélküli, gyors fel- és leszerelés
Beépített napellenz?: polikarbonát, karcálló bevonat, színezett (80%)
Szell?z?rendszer: állítható, két nagyméret? szell?z?nyílás a fejrészen, egy szell?z?nyílás az állrészen, optimalizált kivezet?nyílások hátul
Bélés: Coolmax® szövet és mikroszálas anyagok, kivehet? és mosható, cserélhet? arcpárnák, kivehet? zajcsökkent? gallér
Csat: Micro-lock csat, egyszer?en kezelhet?, praktikus
Egyéb felszerelés: két beépített antenna
Szabvány: ECE 22-05
Méretek: XXS-XXXL (kis héj: 50/51-58/59, nagy héj: 60/61-64/65) Színek: matt fekete, fényes fekete, fényes fehér, fényes ezüst
Ár: 179.000,- Ft (alapfényezés), 188.000,- Ft (metálfényezés)
Forgalmazza az EuroMotor 1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c Telefon: +36-1-877-4430 |
Legutóbbi hozzászólások