Amióta 2005-ben a Benellit kilóra megvette a kínai járm?ipari kolosszus, a Qinjiang, a történelmi jelent?ség? márka rajongói tudathasadásos állapotot élnek meg. Hét év nagy id?, ez alatt az emberi szervezet összes sejtje kicserél?dik, könnyen lehet tehát, hogy másként gondolnak már bizonyos dolgokat a kínaiak is. Eddig ugyanis az ? jelenlétük semmiféle pluszt nem adott, semmi érdekeset nem tettek hozzá a motoros szektorhoz, s?t inkább csak felróhatjuk nekik néhány ígéretes projekt elt?nését – ilyen például a kéthengeres Due.
Most valami mintha mozdulna. Sajnos nem biztos, hogy a helyes irányba, de ugyanúgy kötelességünk beszámolni err?l, mint minden másról. 2010 óta több ázsiai motorexpón volt már soros négyhengeres, 600 köbcentis csupasz, és a tank oldalára mindig olyan márka neve volt festve, amelyik a Qinjiang holdudvarába tartozik. QJ600-ként kezdte, aztán Keeway RK6 lett bel?le, mígnem idén Kölnben már Generic CRS600-ként szerénykedett. Milánóban können viszontláthatjuk, de már Benelli-égisz alatt. És talán mint TnT? Tipp, hogy meg merik-e lépni?
Az eddigi, netre kikerült képek kaptak hideget-meleget, hogy így apriliás, úgy kawasakis, amúgy suzukis – és mi tagadás, a kis kínaiak nem a stílusteremtéssel voltak elfoglalva az elmúlt hét esztend?ben. De talán majd most. A futóm?r?l már úgysem mossák le, hogy az Aprilia-féle Shiver/Dorsoduro-sémát járják, de a blokk elemzésénél is hamar eljutunk a Honda CBR600-hoz… négyhengeres, vízh?téses, 16 szelepes, injektoros egység legalább 80 LE (a Genericé 81,6 @ 11.000 ford./perc) teljesítménnyel, ez az, amit várhatunk.
Legutóbbi hozzászólások