A Ducati a Diavel Strada és a sportolókmellett egy háromtagú Hypermotard-szériát is bemutatott milánói standján. Meg?rizték azokat a megkülönböztet? jegyekeket, amelyekkel az eredeti motor szinte azonnal sikermodellé lett, de hozzá is tettek, jócskán: a Hypermotard mellett az Hypermotard SP és az inkább túrázásra, vagy éppen mindennapos használatra javallott Hyperstrada az új jövev?nyek.
A teljes családot a Testastretta 11°-os blokkja hajtja (821 köbcenti, 110 LE), az alapmodell és az SP ?rzik a supermotós küllemet, míg a Hyperstrada kimondottan a túrázás felé orientálja, aki csak ránéz. A felszereltség b?vült, mindhárom motoron szériatartozéka Ducati Safety Pack háromfokozatú ABS-szel, a nyolc fokozatban állítható DTC kipörgésgátló és a különféle el?re programozott gyújtástérképek.
Hypermotard
A háromféle választható üzemmód itt a Sport, a Touring és az Urban, el?z? kett?nél 110 LE-s maximumát adja le a Testastretta, a városi közlekedésben pedig 75 LE-t. Száraz tömege mindössze 175 kg, a kormányt el?bbre és magasabbra helyezték, a lábtartók is el?bbre kerültek, a nyereg pedig 870 mm magasra – összességében a komfortos érzést kívánták megadni a felhasználóknak a mérnökök. El?re Kayaba felfordított teleszkóp került 43 mm-es szárátmér?vel és 170 mm-es rugóúttal, hátulra Sachs rugóstag és egy csodás alumínium leng?kar. A hátsó kerék rugóútja 150 mm. Pirelli Diablo Rosso II gumik feszülnek az utolsó generációs, dizájnjukat tekintve er?sen1199 Panigale-áthallásos tízküll?s felniken (3,5′ ill. 5,5′ méretek, az abroncsoké 120/70 x 17 ill. 180/55 x 17). A Hypermotard Ducati-vörösben és az itt látható sötét árnyalatban (dark stealth) lesz választható.
Hypermotard SP
Az SP lesz mindenképpen a család fekete báránya, a legextrémebb ebb?l a trióból, ami még a legrutinosabb motorosokat is próba elé állíja majd. A Ducati Safety Pack, az ABS és a DTC itt is megvan, a motorvezérlés üzemmódjai itt Race, Sport és Wet. A beállítás supermotós, a dönthet?ség 47,5°, el?re teljesen állíható Marzocchi teleszkópot szereltek ugyanazon elv mentén, mint amit a Panigalénél láttunk. Rugóútja 185 mm. Hátulra Öhlins rugóstag került, teljesen állítható ez is, a rugózás 175 mm. Pirelli Diablo Supercorsa SP gumik (120/70 x 17 ill. 180 / 55 x 17), háromküll?s Marchesinik a Panigale S nyomdokain. További finesz, hogy az els? sárvéd? és a blokkvéd? elem karbonból készültek. Speciális felületi kezelést kapott a nyereg, ami 890 mm magasságban helyezkedik el a talajtól. Száraz tömege 171 kg. Az SP-t a vörös mellett fekete és fehér alapszínben gyártják.
Hyperstrada
Az igazi meglepetés pedig a túrázós vonal megjelenése a családban: egyfajta crossover a Hyperstrada, supermoto és túramotor keresztez?dése. Annyi szent, hogy sokoldalú gép, ami új horizontokat nyit meg a majdani boldog tulajdonosok el?tt. Szériában kap egy elég er?s túrafelszerelést (félkemény, 50 literes oldaltáskákat kapunk a motorhoz és egy 31 literes top case-t vehetünk még extraként, a középsztender segítségével pedig teljes menetfelszerelésben is stabilan parkolhatunk). Természetesen itt is játszik az ABS, a DTC és a DSP. Sportos, túrás és városi üzemmódba állíhatjuk a vezérlést.
Meg kell említeni a túraplexit és a 12V-os csatlakozókat (két darab van bel?lük), ahonnan a GPS-t vagy éppen a f?tött ruházatot táplálhatjuk. A nyereg ezen a változaton szélesebb, vastagabb párnázású és összességében jóval komfortosabb, mint a tesóké. A 850 mm-es nyeregmagasság szavatolja, hogy cuccokkal, utassal is megállhassunk a lábunkon a piros lámpánál. Ezzel együtt rendelhet? egy 20 mm-rel alacsonyabb nyereg, mint gyári extratartozék.
El?l felfordított Kayaba teleszkóp csillapít, 43 mm szárátmér?vel és 150 mm-es rugóúttal, hátul állítható Sachs rugóstag (150 mm rugóút). Ezzel a kirándulós kivitellel is 181 kg csak a motor súlya száraz állapotban. A gumik Pirelli Scorpion Trail termékek, Panigale-stílusú tízküll?s felniken feszülnek. A klasszikus Ducati-vörös mellett az elegáns arctic white fehérjében lesz kapható.
Legutóbbi hozzászólások