Ahogy a krimikben a gyilkos, a Husqvarna is visszatért a tett színhelyére – a milánói motorkiállításon egy év elteltével újfent egy koncepciómotorral mutatkozott be a gyártó. Miután a tavalyi seregszemlén a Moab nev? prototípus volt a stand sztárja, idén a Baja került rivaldafénybe – az a motor, amelyr?l szintén tudunk már legalább egy éve, most azonban egy 2.0-ás változattal került egy lépésnyire a szériagyártáshoz a Husky.
Egyel?re ugyanúgy koncepcióként kell a Bajára tekintenünk, mint eddig, a változás azonban szemmel látható a korábban bemutatott kétkerek?höz képest. Felkerültek a véglegesnek vélt fényszórók, indexek és a rendszámtartó, a közúti forgalomba helyezhet?séggel elvileg nem lehet gond.
A futóm? mechanikai alapvetései a nemrég bemutatott, ötsebességes váltóval szerelt, egyhengeres TR 650 Terra modellt?l származnak, azonban jó adag retrós életérzést vitt a megvalósításba a Husqvarna, Steve McQueen motorjait, konkrétabban az 1971-es Cross 400-ast juttatva eszünkbe
Ügyes a játék a színekkel és a formákkal, a tank szögletesebb kidolgozású, mint az el?döké, a nyereg sík, mint egy vasalódeszka, a fényszóró kerek, a 17′-es illetve 19′-es méret? abroncsok természetesen terepes használatot vetítenek el?.
Apropó, retrós életérzés
Steve McQueen fia, Chad szerint ez a kétütem? krosszmotor (a Husqvarna 400 Cross) volt édesapja egyik legkedveltebb kétkerek?je, nem hiába: az 1980-ban rákban elhunyt legendás színész számtalan amat?r versenyre benevezett a Husky-val, ezzel ?rületbe kergetve a filmstúdiókat – életbiztosítása miatt elvileg tilos lett volna McQueen számára a motorozás, csak hát ez nem nagyon érdekelte ?t…
…akció közben McQueen alatt pedig még az On Any Sunday cím? filmben is felt?nik néhányszor a motor. A „motoros kötelez?olvasmány” film az amerikai hetvenesek motoros hepeningjeir?l szól, szigorúan sport témakörben és dokumentum jelleggel: a dirt trackesek lassítva, klassz zenére mennek keresztbe, a hill climbolók hullanak, a pályaversenyz?k vért izzadnak, meg amit akartok! Valódi odabilincsel?s élményt nyújt mind a 96 perc, vétek kihagyni! (motorinfo.hu archívum)
Legutóbbi hozzászólások