2009 elején hallhattunk el?ször a Track Diesel T-800 CDI nev? projektr?l – egy turbó-dízeles, közvetlen befecskendezéses blokkal szerelt nagyendúró terveir?l. A tervek nagyjából mostanra érettek valósággá – a 2013-as modellb?l mindeddig hat példány készült el, ebb?l kett?re már van vev?, továbbiakat pedig akkor csinálnak, ha felmerül ilyen irányú lakossági igény.
Az er?forrás háromhengeres, Mercedes-Benz gyártmány (igen, a Smarthoz fejlesztve, 800 köbcenti, 50 LE 4.200 percenkénti fordulaton, 100 Nm nyomaték 1.800-on…), 1,25 baros turbókompresszorral. Az er?átvitelben kardán és egy automata CVT váltó vesznek részt. A váz egy króm-molibdén cs?szerkezet, el?re felfordított, 48 mm szárátmér?j? teleszkóp, hátulra el?feszítésben állítható WP rugó került. A száraz tömeg 225 kg, a tanktérfogat 19 liter – és egy telivel akár 500 km feletti táv abszolválható a közlések szerint!
Az els? eladott darab az Egyesült Államokba került, a San Diegói egyetemhez – ezzel a példánnyal a Texas Mile-on 153,92 km/órás csúcssebességet könyvelhettek el. Ugyancsak tavaly a Bonneville Speed Week során egy m?szaki hiba miatt nem csillanthatta meg képességeit a holland Track.
Legutóbbi hozzászólások