Ha szeretnénk egy motort, ami a mindennapi használatra megfelel?, de tükrözi egyéniségünket is, akkor els? feladatunk megkeresni azt a modellt, ami leginkább megfelel céljainknak egy átépítés során.
Az itt terítéken lév? BMW R80ST egy kevésbé ismert modell. Mig az R80GS-b?l megközelít?leg 500.000 darabott értékesített a bajor márka, addig az R80ST-b?l mindössze 5.953 db hagyta el a gyártósort.
A 1982-’84 között gyártott típus nem volt annyira népszer?, mint testvére, a GS. Bár alapjaiban megegyez? a két motor, funkcionalitásuk nagy mértékben eltér. A GS egy akkori dual-sport, míg az ST egy utcai verziónak készült. Monoshock hátsó gátlóval, utcai gumikkal és hozzá idomuló felnikkel dobták piacra. Legnagyobb teljesítménye 50 LE, amivel 0-100 km/órára 5,7 másodperc alatt juttatja a 180 kg tömegú ST-t. Végsebessége megközeliti a 180 km/órát.
Az átépítési megbízást a FUEL Motorcycles kapta egy angol klasszikmotor-rajongótól. Az osztrák alpokban él? megrendel? a Six Days stílusban épített BSÁ-k és Triumphok megjelenését szerette volna átvinni egy boxer BMW-re. Kis fényszóró, trial kormány, minimalista ülés.
Kreativ ötlet volt az Ural váltóra épített inditás. Jól eltalálták a tank méretét és formáját is, ami egyébként egy Kawasaki KZ750-r?l származik.
Átépítéskor nagy hangsúlyt fektettek a fékekre. El?l egy 4 dugattyús Brembo nyereg foglal helyet 320 mm tárcsákkal. A futóm?vet a német Wilbers szállította – egy 632-es hátsó gátlót kapott a Trial, míg el?re egy átdolgozott K75 felfüggesztése került. Motogadget sebességmér?, Hoske kipufogók, Tomasselli kormány és Continental TKC 80 gumik valamint egyszemélyes b?rülés teszi teljessé a megjelenést.
Öthónapos kemény munka eredményét láthatjuk. Sok id?t vitt el a kipufogórendszer teljes átdolgozása és kivitelezése és a segédváz átszabása. De a képeket nézve nyugodtan kijelenthetjük: megérte. Egy nagyon kellemes megjelenés?, rendkiv?l egyedi motor született a Trial személyében.
Legutóbbi hozzászólások