Az elmúlt évtized nem a vareseiekr?l szólt. Voltak gondjaik, de a legnagyobb problémájuk maga a termékpaletta strukturáltságában rejlett. Szinte az összes európai gyártó alkalmazkodott az igényekhez és átfogobb modellkinálat gyártásba kezdett. Az MV azonban nehezen mozdult az igen kis réteget célzó modelljeit?l más piaci szegmensek felé.
Pár éve azonban megtört a jég és bemutatták a kis háromhengeres sorozatott. Az olasz gyártó nem elégedett meg azzal, hogy különleges termékkel jelent meg Milánóban ami bármely konkurenst képes megszorongatni minden tekintetben, de az árharcban is zászlót szúrt. Telitalálat, a piac válságban volt és van, de reagált a modellre és az árra. A varesei gyár Európa nyugati részén ismét az érdekl?dés keskeny vonalán halad de jól látta a gyár menedzsmentje, hogy egy modellel nem lehet sem háborút nyerni, sem újraéleszteni a dílerhálozatot.
Itt az új csapás az MV-t?l – els? látásra tökéletesen átgondolt csomagnak t?nik.
Az olaszok nem csak megjelenésben képesek évtizedes dolgokat alkotni, azt is pontosan tudják, hogy milyennek kell lennie egy jó motornak. A sportmotorok ereje az utcai változatban elérte a használhatóság fels? határát; már nem lóer?re van szükség, hanem kezelhet?ségre, kis tömegre és rugalmas er?forrásra. Emelett persze a lenyügöz? olasz küls?re, ami mindig is az MV egyik er?ssége volt. Tehát a kombináció adott, a mérnökök meg is alkották az F3 800-at.
Nagyobb teljesítmény, több nyomaték, de egy hatszázas agilitása
A háromhengeres 800 köbcentis blokk 148 LE-t és 88 Nm-t képes leadni. Az F3 tömege 173 kg (súly/teljesítmény aránya 1,17 kg/LE). Három színben rendelhet? egyel?re, fekete/fehér, piros/ezüst és csontfekete.
Az ára ismét könnyen fogyaszthatónak tünik a piacon, számokban mérve 13990 Euro.
A motorblokk megtartotta a 675 kistestvér furat-méretét, henger?rtartalmát azonban löketnöveléssel 798 köbig emelték. Az elektronika 13.500-as fordulatnál szabályoz le, míg legnagyobb, 88 Nm-s teljesítményét 10.600 fordulatnál képes leadni. Hengerenként négy szelepet találunk, mellyek titánból készültek, jól bírják a magas fordulatot, a magas tartományban ezért kvázi teljesítményn?vel? hatásuk van. Az injektoron is módosítottak és jóval nagyobb teret engedtek az er?forrásnak, mint a 675-ös verziónál.
Maga a blokk mindössze 52 kg és integrált, mely nagyban n?veli az esztétikai faktort. Az áttételt meghosszabították (16/43 – 17/39) így a motor végsebessége 269 km/óra körül mozog valahol.
A ‘Vedd meg és használd!’ filozófia itt is érvényes?l. Szinte alig gyártanak hozza kiegészít?t, mert minden része annyira kidolgozott, hogy nincs mit fokozni rajta.
Az F3 800-at ellátták a fejlett és jól ismert MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) amely egyesíti a gáz és a kipörgésgátló müködését. A rendszer lehet?ve teszi, hogy adott pillanatban ideális mértékben használjuk az er?forrás nyújtotta teljesitményt. Természetesen az elektronika három különböz? módban szabályozható amelyhez nyolc fokozatban állitható kipörgésgátló társul.
A váz f?szerkezete továbbra is acélcsöves (ALS) mely egy aluminium ötvözeten nyugszik.Tengelytávja 1380 mm, ami nagyban segíti a motor könnyed kezelhet?ségét. El?l egy 43 mm átmér?j? forditott Marzocchi dolgozik. (Külön állítható húzó- és nyomófokozattal). Hátul egy teljes mértékben állítható Sachs lengéscsillapítot találunk.
Fékrendszert frissítették és a már jól ismert monoblokk Brembót szerelték rá megnövelt féktárcsákkal. (320 mm). A tapadásról pedig továbbra is a bevált Pirelli Diablo Rosso Corsa gondoskodik (120/70-ZR17 el?l és 180/55-ZR17 hátul).
Legutóbbi hozzászólások