Szöveg és kép: Yamaha
A 2014-es modellév olyan új típusokat hoz magával, melyek minden bizonnyal a legfontosabbak a Yamaha utóbbi éveinek történelmében. Amellett, hogy a sportos modellek új irányvonalát nyitja meg, ez az új motor mindazon er?k újraéledéséb?l született, melyek annak idején létrehozták az MT modellek els? generációját.
Az MT-09 ugyanannak a mérnökcsapatnak keze alól került ki, akik annak idején az eredeti R1-es megalkotásával örökre megváltoztatták a szupersport kategóriát.
Ez a háromhengeres, 850 cm3-es, csupasz szupermotó-stílusú motor egy új állatfajta a kétkerek?ek dzsungelében. A forradalmian új 3-hengeres motor nemcsak nagyon nyomatékos, de kategória-els? teljesítménnyel is bír, aminek köszönhet?en az MT-09 súly-lóer? aránya a legjobb a kategóriájában, amihez az is nagyban hozzájárul, hogy a súlya kevesebb, mint a Yamaha R6-nak.
Az MT-09 érkezése nemcsak egy új fejezet a Yamaha történelmében. Ez az új háromhengeres csupasz szupermotó izgalmas új alternatívát kínál mindazoknak, akik értik, hogy mit jelent a nyomatékgörbe.
Az európai motorpiacon a sportos motorok adják az eladások 40%-át, amely ez által a legnagyobb szegmensnek számít, és a gazdasági visszaesés ellenére is jól teljesít. A Yamaha várakozásai szerint ez a trend a jöv?ben is megmarad, különösen a 700-999 köbcenti közötti kategóriában.
A 850 cm3-es háromhengeres blokk teljesítménye 115 LE, és annak érdekében, hogy a lineáris nyomaték leadását minél jobban ki lehessen használni, új, kompakt méret? sebességváltót fejlesztettek hozzá. Az alacsony fogyasztás is fontos célkit?zése volt a mérnököknek, a 14 literes tankkal akár 240 km feletti hatótáv érhet? el.
Az R szériából átvett YCC-T elektronikus gáz is hozzájárul, hogy a motor a lehet? leggyorsabban reagáljon a vezet? csuklómozdulataira.
A motor felszereltségének a része a Yamaha D-MODE kapcsoló, mellyel három különböz? üzemmódot választhatunk. STD a normál körülménykehez, az A mód a maximum adrenalin-szint eléréséhez kiváló, míg a B mód a könny? kezelhet?séget biztosítja városi használatkor vagy rossz id?járási körülmények között.
A kipufogó rendszer 3 az 1-be rendszer?, a motor alatt helyezkedik el, ezzel is hozzájárulva a tömeg központosításhoz a könnyebb kezelhet?ség érdekében, és nagyszer? hangot biztosítva azáltal, hogy az egyes csövek összeköt? csövekkel kapcsolódnak egymáshoz. Speciális olajtekn? kialakítás tette lehet?vé hogy a kipufogó csövek szorosan a blokk körül fussanak, így a motor dönthet?sége eléri az 51 fokot, mely szupersport magasságokba emeli az MT-09 kanyarodási képességeit.
Annak érdekében, hogy az új, nagy nyomaték? háromhengeres blokk képességeit minél jobban ki lehessen használni, az MT-09-hez egy új, kompakt, könny? alumínium vázat terveztek.
Az els? és hátsó futóm? is állítható, elöl új fordított els? villát találunk 41 mm bels?cs? átmér?vel, hátul Monocross felfüggesztést egy csaknem teljesen vízszintesen elhelyezett lengéscsillapítóval. A lengéscsillapító elhelyezkedése nemcsak a tömegközpontosításhoz járul hozzá, hanem karcsúbb kialakítást is lehet?vé tesz, és az ülés alatti elhelyezés védelmet nyújt a rugóstag számára a por és kosz ellen, melynek így az élettartamát is jelent?sen növeli.
Dupla 298 mm-es úszóágyazású radiális els? fékek 4 munkahengerrel, melyek meggy?z? és folyamatos fékezési teljesítményt nyújtanak. Újak az alumínium 210 küll?s kerekek is, els? gumiméret: 120/70ZR17, míg a hátsó 180/55ZR17, mely kiváló kezelhet?séget és tapadást kínál.
Az új tank 14 literes és az üléshez közeledve nagyon elkeskenyedik, így biztosítva még kényelmesebb üléspozíciót.
Rendelhet? színek: deep armor (lila), blazing orange (narancs), matt grey (mattszürke), race blue (szürke-kék).
Legutóbbi hozzászólások