A második világháború végén az orosz csapatok, mintegy búcsú szuvenírként, többek között a néhai német DKW autómobil és motorkerékpár gyárat is hazaköltöztették maguknak. Az IZH350, az els? szovjet sorozatgyártott motorkerékpár is innen származik: lényegében a német csapatok által is használt DKW NZ350-es orosz, silányabb min?ség? koppintása volt.
Oroszországban manapság nagy népszer?ségnek örvendenek a gy?jt?k körében a DKW-k és az IZH350-esek, ezért amikor a 30 éves repül?gépmérnök, Vasiliy Arkhipov egyik barátjánál felfedezte az évtizedes elhanyagoltság terhe alatt lassan szétmáló és IZH alkatrészekkel telekendácsolt eredeti, 1938-as DKW NZ350-est, azonnal megszületett az újjáéletsztés gondolata.
A végeredmény magáért beszél… Mivel az eredeti motor szörny? állapotban volt, Vasiliy (aki húszas évei elején az autóiparban kezdte, de nem rég óta a repül?gépiparban dolgozik tervez?ként, azon belül is a szénszáler?sítés? m?anyagok specialistája), a restaurálás helyett egy átfogó átépítés mellett döntött.
Az eredeti motorból csupán a váz, a tank és az els? futóm? maradt meg, azok sem úszták meg az átalakítást. Vasiliy-ék keze ügyében volt egy régi Yamaha Diversion blokk, kipofozva építették be a jelent?sen átalakított vázba – érdemes észrevenni (na, nem mintha nehéz lenne) a porlasztókat etet? és a tankot pimasz módon keresztez? szívótölcséreket!
A hátsó sárvéd?t és a rendszámtábla tartó konzolt gyönyör?en kivitelezett karbonból készítették el, a kerekek és a fékek egy Yamaha R6-ról lettek átemelve. Vasiliy a szívótölcséreken kívül még az elektronikai egységet emeli ki, mint szívének különösen kedves részletet: az akkumulátor és minden egyéb elektromos fityfene az ülés alatti, stílusos, hengeres b?rtokban lett elhelyezve.
Vasiliy 1938-as DKW-Diversion-NZ-IZH350-ese 10 hónapig készült. Hát nem megérte minden egyes munkával töltött perc..?
(via: Pipeburn)
Legutóbbi hozzászólások