EST. 2002

JvB-moto Ducati Scrambler

Fotó: JvB.com

A JvB Moto munkáiról már többsz?r írtunk. A német épít? cég az elmúlt id?szakban els?sorban Triumph Scramblereket hozott tet? alá el?szerettel. Véleményünk szerint az általuk alkotott TriDays Scrambler a legjobban eltalált építés ebben a kategóriában. 

De most hagyjuk a jó öreg angol márkát és nézzük meg, mire képesek a kölni srácok az olasz Ducati modelljeivel.

jvb ducati scrambler

Els?nek egy Monster-átépitést láthatunk scrambler-stílusban. A 2008-as 1000ie modell alakult át. Maga az átépítés annyira jól sikerült, hogy nem is értjük, az elmúlt öt évben – mióta megjelent  – a Ducati miért nem épített egy hasonló verziót.

Nehéz elérni egy átépítéskor, hogy a motor egységet alkosson és azt még nehezebb, hogy gyárinak t?njön. A JvB tökéletes munkát végzett és a Scrambler annyira egyben van, hogy akár sorozatgyártásra is lehetne adni azonnal.

jvb ducati scrambler

A kevesebb több lehetne a mottója a motornak. A tervez?k egyszer?, er?s és bármilyen útra alkalmas motort álmodtak meg. A scramblerekre jellemz?, terepezésre is alkalmas gumit direkt hagyták el. Ami szerintünk annak, aki inkább túrázna vagy utcán használja a motort kimondottan nagy élmény lesz. Ennek a kategóriának általában a sebesség és a gumi-rezonancia szab határokat, legalábbis ami a napi megtehet? kilométerszámot illeti.

jvb ducati scrambler

Variáltak keveset az akkumulátor-elhelyezéssel, aminek köszönhet?en jobb súlyelosztást értek el és helyet nyertek a kis méret? (12 liter) tanknak. Az összes cserélt alkatrésznél nagy szerepet játszott a súly, igy a legtöbb alkotóelem karbon-kevlárból készült. A min?ségi anyagoknak hála sikerült a motor tömegét leszoritani 170 kg-ra. Ehhez társul a 95 lóerós V2-es desmo-blokk, ami igazán kellemes párosnak mondható.

Jó összhangot alkot a német precizitás az olasz designnal. A tank kemény vonalai, a f?zött kerekek éppúgy részei lettek a motornak, mint az egyszemélyes ülés.

jvb ducati scrambler

A JvB más területekre is bemerészkedett és a kezdetekkor még nem a Scrambler-irányzat volt a f? vonal az építésben. Merész elgondolás egy Ducatiból choppert csinálni.

Nekik ez is sikerült, még 2004-ben alkották a Flat Red koncepciót, amit egy igazi, id?tlen hot rod-nak terveztek. Minimalista design, ami találkozik a kor technikájával és erejével.

jvb ducati scrambler

A kidolgozásnál minden részletre figyeltek, a motoron nincs látható vezeték, átdolgozták az akkumulátor pozícióját és egy teljesen új kialakitású airboxot építettek. Lecserélték a komplett kipufogórendszert és a kiegészít?k többsége itt is karbonból készült. Az átgondolt anyagfelhasználás komoly súlycsökkenést eredményezett és optimális súlypontot. A motor súlya 160 kg, az er?forrás teljesítménye 85 lóer?.

jvb ducati scrambler

A JvB azon épít?k közé tartozik, akinek a motorjait a használhatóság és az egyediség kellemes kombinációja lengi át. Megismertük a múltat és a srácok munkáit, most pedig jöjjön a jöv?, amire még várnunk kell, de hamarosan b?vebb információval szolgálhatunk. Legújabb munkájukról, a Ducati Pantahról még csak pár fotó látott napvilágot, de azok annál ígéretesebbek. A stilus maradt vagy talán csiszolodott is – és JVB újra Ducatit épít. 

 jvb ducati pantah

Ha megtetszettek a JvB munkái akkor a jvb-moto.com tudjátok felvenni a céggel a kapcsolatot és egyedi motort vagy kiegészit?t vásárolni. 

ugrás fel