fotó: motoblog
Ahogy pár napja írtuk, a Rivale mozgolódni kezdett és a tegnapi napon váratlanul megtörtént a szakmai bemutatója. A tavalyi EICMA egyik közönségsikere végre gyártás alá kerül.
A Rivalét a német Mercedes A45 AMG modelljével együtt leplezték le. A gyártás szeptemberben indul és oktobert?l várható a megjelenése a dealereknél, 12.000 eurós ár körül.
Az MV végre elhagyja a sportmotor-piacot és belép egy új szegmensbe. Bár a Brutale hasonló tervekkel készült, ára és motor ereje miatt nem tudott széles körben elterjedni. Azonban az új vezet?ség jól mérte fel a piaci igényeket és reagált azokra az elmúlt két évben. Megtartották a különleges megjelenést, a magas gyártási színvonalat, de egy szinttel lejjebb léptek a motorer? tekintetében. Nem a brutalitás a jelszó hanem a kezelhet?ség ami mára els?dleges szempont lett a motorgyártásban.
A Rivalét nehéz lesz összehasonlítani bármilyen konkurens modellel is. Szinte senkinek nincs a piacon hasonló paraméter? terméke. A Ducati Hypermotard talán az egyetlen, amely hasonló vezetési élményt nyújt. A kis hypert a Testastretta 11°-os blokkja hajtja (821 köbcenti, 110 LE) és 175 kg a tömege.
Az elegáns megjelenés komoly technikai tartalmat rejt.
A motor t?mege 170 kg, amihez 125 lóer?s teljesítmény párosul. A vázfelépités a megszokott térhálós, a szélvéd? kompakt, a m?szerfal digitális és multifunkciós.
Az üléspozició kialakításánál a sportos vezetés és a maximális mozgás-szabadság volt a két f? szempont. Ügyesen rejetették a ledes világitást az ergonómikusan kialakitott farokidomba.
Alkalmazták a 675 F3-nál debütált MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) technológiát, amely segitségével személyre szabhatjuk a motorunk elektronikai térképét a megszokott három verzió mellett.
Továbbra is maradt az egykarú leng?villa és a megszokott hármas kipufogó. Az utaskapaszkodót a segédvázba, míg a tükröket a kormányba integrálták. A futóm?vön emeltek és változtattak a dölésszögén a Brutale 800-hoz képest. Maradt azonban a jól bevált Marzocchi és Sachs kombinációja.
A fékrendszeren sem spóroltak, az egyik legjobb, ami jelenleg szériamotorokra kapható. Négydugattyús radiális Brembo 320 mm átmér?j? tárcsákkal szerelték el?l és 220 mm kétdugattyússal hátul.
Legutóbbi hozzászólások