KTM 1190 Adventure 2014 MSC – régóta dédelgetett álom válik valóra azzal, hogy az MSC technológia szériamotoron mutatkozik be idén ?sszel. A KTM és a Bosch közös fejlesztése mozaikszó, Motorcycle Stability Control a becsületes neve.
A kombinált blokkolásgátló rendszerrel (C-ABS) és az MTC (Motorcycle Traction Control) kipörgésgátlóval együttm?ködve ez az elektronikai véd?háló szinte minden esetben védi a motorost, természetesen ahol a motoros védhet? és ahol a fizika kérlelhetetlen törvényei nem er?sebbek az elektronika furfangjánál.
Megel?zi a kerekek elcsúszását ferde helyzetben, fékezéskor. megakadályozza az esést vészfékezéskor, megakadályozza a hátsó kerék kicsúszását kigyorsításnál illetve az els? kerék elemelkedését. Sematikus m?ködését az alábbi videón szemléltetik a Bosch mérnökei:
A dolog üzenete marketing-szempontból nem más, mint hogy a KTM 1190 Adventure modellje egy olyan hi-tech csomagot kap, amiben a ‘maximális er? és vezetési élmény frigyre lép a biztonság-tudat optimális, megnyugtató érzésével.’ Nos, a 150 lóer?s teljesítményt, 230 kilós súly mellett valahogyan kordában kell tartani… erre valóak az úttör? technikák, menetstabilizátorok, asszisztensek.
Aki már boldog Adventure-tulajdonos, de szeretne megismerkedi az MSC nyújtotta el?nyökkel, nem kell elkeserednie. Az 1190 Adventure 2013-as alap- és R-változata utólag felszerelhet? az MSC-vel, decembert?l, t?lünk nyugatabbra 399 eurót kérnek majd a beszerelésért, hogy Magyarországon lesz-e mód ilyesmire, azt nemigen hisszük. Vagy hagyjuk magunkat meglepni? 🙂
Legutóbbi hozzászólások