EST. 2002

Erik Buell sportolója: EBR 1190RX, V2-es 185 pacival

Erik Buell feltámasztotta a firmát, és az EBR kihozta az els? igazán komoly, szériaérett sportmotorját az amerikai piacra. Az orlandói AIMExpo kiállításon bemutatkozott az EBR 1190RX.

Ha minden igaz, mindösszesen 190 kilogrammal mérlegel szárazon (205-207 kg menetkészen), 1190 köbcentis V-Twin er?forrásaából pedig 185 LE-nyi teljesítmény (@10.600) és 138 Nm (@8.200) forgatónyomaték csalogatható ki.

Ez azért figyelemreméltó számadat, ráadásul az 1190RX tulajdonságait átmentve, ez a nyomaték nagyon széles fordulattartományban rendelkezésre áll. A TC nem kevesebb, mint huszonegy állásban finomhangolható. 5,9 literes fogyasztást prognosztizál hozzá az EBR vegyes felhasználás mellett (utca/autópálya mix), a károsanyag-kibocsátási paraméterei is kiválóak, 25%-kal teljesítik túl az Egyesült Államok környezetvédelmi normáit (EPA) a szén-dioxid-kibocsátás tekintetében.

2013 decemberét?l kezdik gyártani, el?rendelést már felvesz a wisconsini központ, 19 ezer dollárt kérnek egy motorért. Ugyanakkor el?készítés alatt az európai partraszállás, azzal a holland Edwin Belonjével folytat el?rehaladott tárgyalásokat az EBR, aki a Zero Motorcycles menedzsmentjét is ellátta.

ugrás fel