R ABS és Factory ABS változatokban érhet? el az Aprilia RSV4, az utóbbi négy Superbike-évad legsikeresebb motorja: két egyéni vb-címet jegyeztek a noaleiek Max Biaggi révén az új formulával, emellett háromszor ?k nyerték el a konstrukt?ri világbajnoki titulust. Az Aprilia nyer? gépet alkotott, pályára és utcára egyaránt, és nem áll le a fejlesztéssel – ahogy a mellékelt ábra is mutatja. Céljuk, hogy továbbra is ott legyenek a topon a sportmotorok mez?nyében, ehhez pedig továbbra is a legrafináltabb technológiát vetik be fegyverként.
Az új Aprilia RSV4 R ABS és Factory ABS egyaránt a négyhengeres, V 65 °-os, ezer köbös blokkot kapják, papíron 184 lóer?s teljesítménnyel. Nagy hangsúly helyez?dik az elektronikára, ami f?ként az aPRC (aprilia Performance Ride Control) dinamikus menetkontroll-rendszerben csúcsosodik ki. A Superbike-ban fejlesztett és utóbbi id?szakban továbbérlelt rendszer még finomabb lett, viselkedése homogénabb (a gyors, nyújtott kanyarokban úgy segíti a pilótát, hogy ugyanazon körben és beállításokkal nem megy a lassú kanyarokból való kijövetel rovására).
Az új Ride Control egy igen komplex rendszer, több eszközb?l áll, kezdve az Aprilia Traction Control kipörgésgátlóval, amit menet közben, nyitott gázállás mellett is állíthatunk nyolc fokozatban egy, a bal félkormányhoz helyezett praktikus kis joystick segítségével. Az Aprilia Wheelie Control (egykererekezés-gátló) három fokozatban állítható, a fokozatokat némileg újrakalibrálták, hatékonyabb lett ez a modul. Az Aprilia Launch Control kifejezetten pályára való rajtelektronika, három állásban alkalmazhatja a motoros. Míg végül, de nem utolsó sorban ott van az Aprilia Quick Shift elektronikus gyorsváltó, amivel gázelvétel és kuplungolás nélkül lehet sebességet váltani.
Mindkét Milánóban bemutatásra kerül? változat utolsó generációs ABS-t kap, ami közúton maximális fékezési biztonságot, pályára jobb fékteljesítményt ígér. A Bosch egység neve ABS 9MP, a jelenleg piacon fellelhet? választék egyik gyöngyszeme, mindössze 2 kg-ot nyom és három beavatkozási fokozatban állítható.
Az els? térkép pályára való (de homologizálták utcai használatra is), mindkét kerékre beavatkozik a lehet? legnagyobb teljesítménnyel, bármilyen sebesség mellett, intenzív fékezésnél is. A második fokozat sportos közúti vezetésnél ajánlott, mindkét keréken dolgozik és egy avantgard d?lésfigyel? elektronikával kombinálták (RLM – Rear Lift-up Mitigation), ami progresszíven avatkozik be a motor sebességét?l függ?en. A harmadik ABS-fokozat kimondottan gyenge tapadási körülményekhez javasolt használni, mindkét kerékre beavatkozik és szintén hozzárendelték az RLM-et.
A nóvumok persze nem csak elektronikai jelleg?ek. Az ABS R-nek más a sárvéd?je, a fénytestek foglalata el?l és a kipufogó alja, de a legszembet?n?bb esztétikai változtatás a tank. Az üzemanyagtartályt nemcsak azért kellett átszabni, hogy elférjen az új ABS vezérl?egység, de nagyobbítani is szerették volna. Ennek megfelel?en a korábbi 17 literr?l 18,5 literre növekedett a tanktérfogat. Persze az ergonómia és a dizájn is szempontok voltak, ahogy a képen látszik.
Újdonságok vannak a fékek terén is: Brembo M430 monoblokk féknyereg radiális felfogatással, új radiális fékpumpa el?l, de a hátsó nyerget is egy fejlettebbre és hatékonyabbra cserélték. Fékezésnél fontos az optimális tömegelosztás, ezért az RSV4 Factory ABS modellnél a blokkot eltér? módon pozicionálták a vázba. Ez, és a hátsó villatengely beállítása nagyobb kontrollt és motorstabilitást eredményez az intenzív kigyorsításoknál, emellett pedig lehet?vé tette, hogy a nyereg mélyebbre kerüljön – szám szerint 840 mm-re a talajtól.
2014-ben az RSV R ABS a klasszikus mattfekete ‘Competition’ színben és egy új, ‘Formula’ fantázianev? piros árnyalatban lesz elérhet?, míg az RSV4 Factory ABS egyedül a totális fekete köntösben (‘Assoluto’).
Legutóbbi hozzászólások