A Ducati nem tud hibázni, ha motordesignról van szó. Formái és vonalai annyira jellegzetesek, hogy a kevésbé avatott szemek számára is könnyedén felismerhet?. A hetvenes évek gépeit?l kezdve a 1199 Panigaléig minden modellben benne van az a bizonyos plusz, amit?l viszketni kezd a tenyerünk és gyorsabban kezd verni a szívünk. Ez az elképzelés, a Ducati VR|46 Steven Galpin fejéb?l pattant ki.
Bár Valentino Rossi és a Ducati MotoGP-beli együttm?ködése nem bizonyult sikeresnek, mégis különös varázsa volt a két olasz találkozásának, ami megihlette Steven Galpint. Futurista koncepciója igazán jól sikerült darab. A motor a 1199 Panigale alapjaira készült, az idom jóval élesebb vonalakat kapott, de a Panigale eredet a teljesen eltér? karakter mögött is jól felismerhet?. Egyszer?bb és keményebb vonalain keresztül Galpin nyilvánvalóvá teszi, hogy szerinte a kevesebb több. Az új egykarú leng?villán belül fut a lánc és a lánckerék, ami miatt ezek az alkatrészek kevesebb gondozást igényelnek. A kipufogó is a leng?villán belül kapott helyet, ami optikailag okoz egy kis hiányérzetet a motor hátsó kereke fölött, és bizonyára technikailag is érdekes megoldást igényel.
Galpin úgy tervezi, a VR|46 2018-ban kerülne piacra. „A kutatásaim azt mutatják, hat év telik el egy-egy új Ducati megjelenése között. Ennyi id?re van szüksége a fejlesztésnek ahhoz, hogy a motor a lehet? legtökéletesebb legyen. Azért is gondoltam 2018-ra, mert szerintem az lesz az év, amikor Valentino Rossi visszavonul, az pedig tökéletes alkalom lenne a motor piacra dobására.”
Legutóbbi hozzászólások