Bár Javier Alonso, a Dorna ügyvezet?je korábban arról számolt be, hogy több gyártóval, a Michelinnel, a Pirellivel, a Dunloppal, és a Bridgestone-nal is tárgyalnak a 2016-tól esedékes új gumibeszállítói együttm?ködés lehet?ségeir?l, a konkrét tender iránt három gyártó (a Michelin, a Pirelli és a Dunlop) mutatott érdekl?dést, majd végül egyetlen egy, a francia Michelin adta le pályázatát a május 22-i határid?ig, így az nyerte el a MotoGP hivatalos gumibeszállítója címet. A szerz?dés a 2016-os szezonban lép életbe.
A Michelin 2008-ban szállt ki, mikor a Dorna áttért az egyetlen beszállító modellre, akkor úgy vélték, ha nincs verseny, ?ket nem érdekli a dolog. Ez a nézet azóta úgy t?nik, számukra is meghaladottá vált.
A helyzet érdekes kérdéseket vet fel az együttm?ködés anyagi oldalát tekintve. Állítólag a Bridgestone évi 22 millió eurót fizetett a Dornának a szerz?désért, de így, hogy a Bridgestone visszalépett, és a Michelin egyetlen indulóként nyerte el a feladatot, elképzelhet?, hogy kedvez?bb feltételekkel kapta meg a címet. Err?l nem valószín?, hogy a nagyközönség értesülni fog, az igénybe vehet? gumimennyiség és a választék azonban még érdekes és tisztázatlan kérdések. A Dorna több gumit szeretne a versenyekre, és még többet a tesztekre.
A tesztelések folytatódnak, az els? hivatalos találkozás a Michelin és a MotoGP motorok és pilóták között a 2015-ös sepangi teszt alkalmával várható.
Legutóbbi hozzászólások