Beszámoltunk róla néhány napja, hogy a Suzuki MotoGP csapat meghívta Eugene Laverty-t, a Voltcom Crescent Suzuki Superbike versenyz?jét, hogy próbálja ki az XRH-1 prototípust az okayamai Tanaka versenypályán Japánban. Laverty örült a lehet?ségnek, mivel a tervei közt szerepel, hogy 2015-ben, a Suzuki MotoGP-be való visszatérésekor ? ül majd a motoron. Nem ? az egyetlen, aki ilyen terveket forgat a fejében, a hivatalos Suzuki tesztpilóta, Randy de Puniet is úgy érzi, ? lenne a legalkalmasabb a feladatra.
Laverty Japánban a háromórás teszt után lelkesen beszélt a motorról, nem okozott problémát a számára megszokni a gépet a Bridgestone gumik és a karbon fékek ellenére sem.
„Nagyszer? élmény volt! Az üléspozíció nagyon eltér? attól, amit megszoktam, az nagyon szokatlan volt az els? néhány körben, aztán fel tudtam gyorsulni. A végén már az id?met is néztük. Nagy meglepetés volt a Bridgestone gumi és a karbon fék. El?ször a lágy gumival próbálkoztunk, de nem éreztem elég stabilnak. A mediummal ugyanez volt a helyzet, keményebb meg nem volt. Ez volt a legnagyobb sokk a számomra, és a fékek is: pont az ellenkez?je volt annak, mint amire számítottam, de jó móka volt” – mondta Laverty a tesztet követ?en.
A próba Ausztráliában folytatódott, Randy de Puniet-vel közösen. A szerencsétlen baleset az els? kanyarban történt – Laverty akkor már öt kört megtett a vizes pályán -, és a motor a hírek szerint csúnyán összetört. A versenyz?nek nem esett baja, de így sem lettünk volna a helyében az eset után.
Egyel?re nem derült ki sok sem a motorról, sem arról, a két aspiráns közül melyikük lenne a jobb választás a 2015-ös szerz?déshez, bár rajtuk kívül is b?ven akad kiszemelt a feladatra. Dani Pedrosa állítólag nyolc millió euróért ülne át a Hondáról, amire a Suzuki válasza negatív, ennyi pénzük nincs a dologra, és úgy tudjuk, Andrea Iannone, jelenlegi Pramac Ducati-men?t is esélyesként tartja számon a Suzuki.
Meglátjuk, és kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Fotó: Eugene Laverty, Twitter
Legutóbbi hozzászólások