Nagyjából nem volt kérdés, hogy a MotoGP egének legfényesebb csillaga, Marc Marquez és a HRC semmi pénzért nem válnának meg egymástól. Ez az együttm?ködés több mint bejött nekik eddig, és a folytatás is hasonlóan ígéretes. Sorozatos futamgy?zelmek, rekorddöntögetések, a szezon felénél veretlen a tavalyi világbajnok, így nem volt kérdés a hosszabbítás, amit már régen alá is írtak.
Dani Pedrosa sorsa nem volt ennyire egyértelm? a hosszabbítás bejelentése el?tt. Egy rövid flört erejéig összehozták nevét a jöv?re restartoló Suzukival, de Dani bemondott egy olyan számot, amire a Suzuki szerény mosollyal eloldalgott. Megtehette, de nem a rátartiság mozgathatta, inkább tesztelte a 2015-ben visszatér? japán gyártó elkötelezettségét, áldozatvállalását és anyagi hajlandóságát, ami ezen a teszten egyel?re elbukott.
A nyolcszoros világbajnok Valentino Rossit látszólag nem zavarja, hogy a 2010-es évekkel új éra kezd?dött, láthatóan élvezi a Marquez és ifjú társai jelentette új kihívást. Aláírt a Yamahával további két évre, és ez pont elég a Colin Edwards év végi távozásával korelnökké váló Doktor boldogságához.
Fotó: Callo Albanese
Jorge Lorenzo számára az idei szezon eddig nem túl vidám. Igyekszik, de fejben nincs rendben. Maradása a Yamahánál már csak a hivatalos bejelentésre vár, de van a dolognak egy kis kényszermegoldás bukéja, két év, egy év után kilépési opcióval. A hírek szerint átülne a Ducatira, de jelen helyzetben ez irtó kockázatos lépés lenne a számára. Egy év múlva ilyenkor már látni fogja, hogy muzsikál a vadiúj Desmosedici GP15.
A World Ducati Weeken kiderült, hogy Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow is maradnak a Gigi Dall’Igna tervei szerint jöv?re teljesen új motorral el?álló olasz csapatnál, mi több, Andrea Iannone is gyári szint? támogatást kap a következ? évre. Ez annyiban meglep?, hogy Crutchlow nem t?nt kifejezetten boldognak idén a Ducati hátán, nem is titkolta véleményét, és az eddigi együttm?ködés eredményekben sem b?velkedik. A hazafias érzelm? Iannonéval viszont madarat lehetne fogatni, olasz lévén az olasz csapattól szeretne majd nyugdíjba menni, amit a Ducati is favorizál egyel?re, látván idei meggy?z? tempóját.
A visszatérésére g?zer?vel készül? Suzuki számára Dovizioso volt az utóbbi id?ben az els?dleges célpont, aki már elkelt 2016 végéig, így jön a B terv, ami a spanyol Solomoto magazin szerint már a bejelentés küszöbén áll: Aleix Espargaro és Maverick Vińales ülnek Suzukin 2015-ben. Az id?sebb Espargaro testvért a Ducatival hozták kapcsolatba Dovizioso Suzukihoz igazolása esetén, de végül fordítva történt. Jó eredményeket hozott eddig az Open kategóriában a Forward Yamahán, és év eleje óta nem titkolja, hogy gyári csapatba vágyik.
Vińales szerz?désér?l keringenek pletykák már egy ideje, és úgy t?nik, nem alaptalanul. Az ifjú spanyolra úgy tekintenek, mint a Marquezt követ? generáció tagjára, a szezon els? felében veretlen világbajnok egyik lehetséges kihívójára.
A Suzuki annyira hisz Vińales-ben, hogy állítólag három éves szerz?dést szeretne aláírni vele. Ha ez megtörténik, és most egy év után elhagyja a Moto2-t, az utána üresen maradt motorra az ausztrál Jack Miller ülhet, kivéve, ha utóbbi a Moto3-ból egyenesen a MotoGP-be katapultál, ahogy arról a pletykák szólnak.
A Suzuki mellett egy másik gyártó is visszatér jöv?re a sorozatba, az Aprilia a jelenleg az IODA Racing által használt RSV4 következ? változatával – állítja a Speedweek – pneumatikus szelepvezérléssel és mechanikus gyorsváltóval.
Közben az Aprilia Corse feje, Romano Albesiano egy teljesen új prototípus fejlesztésén dolgozik 2016-ra, új speciális elektronika és az új Michelin gumik köré. Az Aprilia pilóták állítólag Alvaro Bautista és Eugene Laverty lesznek, el?bbi Scott Reddingnek kell átadja RC213V-jét jöv?re, utóbbi pedig a Suzuki színeiben a WSBK-ban fut jelenleg.
Ha a gyári ülések sorsa eld?l végre – és ehhez még szükséges Jorge Lorenzo két éves hosszabbítása a Yamahánál opcióval a 2015 év végi kilépésre -, akkor ismét öt gyári csapattal folytatódik 2015-ben a MotoGP.
Tíz motor hat spanyol, két olasz és két brit versenyz?vel.
A Dorna szeretné visszaszorítani a spanyolok dominanciáját a királykategóriában, egyel?re nem sok sikerrel. A spanyol bajnokság ontja magából a tehetséges ifjakat, akik szerencsére nem mind spanyolok. Az egyik nagy reménység a francia Fabio Quartararo, aki jelenleg vezeti a CEV Moto3 bajnokságát.
Bár hivatalosan tíz gyári motor van, mégis tizenkét vagy akár tizenhárom gyári versenyz?r?l beszélhetünk jöv?re. Pol Espargaro idén a Tech3 csapatában versenyez gyári yamahásként, és Andrea Iannone is gyári szerz?déssel szerepel a Pramac Ducati csapatban.
Ha lehetséges lenne, a Borgo Panigale-i csapat még több versenyz?t indítana, de a szabályok mindössze két gyári és két szatelit pilótát engedélyeznek, azonban lehet?ség van rá, hogy a szatelit pilótákat is gyári feltételekkel szerz?dtessék. A Pramac-nál Iannone gyári feltételeket kap, míg Yonny Hernandez Open kategóriás, és ez a felállás 2015-ben is folytatódni látszik, bár Hernandez jöv?jét még nem ismerjük.
Pol Espargarón és Andrea Iannonén kívül az egyetlen már ismerhet? szatelit versenyz? Scott Redding, aki Alvaro Bautista Honda RC213V-jét örökli meg, a szerz?désében foglaltaknak megfelel?en. A többi szatelit kilétét egyel?re homály fedi. A pletykák szerint Jack Miller felugorhat a MotoGP-be az LCR-hez a Moto3-ból, kérdés, hogy az els? évében a gyári RC213V-t kapja-e meg, vagy az RCV1000R-t.
És hogy ki ül a másik Tech3 Yamahára, ismét bizonytalanná vált most, hogy Jonas Folger tagadja, hogy a Moto2-es AGR Teamet a MotoGP-re cserélné.
Jelenleg a Suzuki hivatalos bejelentésére várunk, ami a napokban meg kell történjen, és az Aprilia hírei sem várathatnak sokáig magukra.
Stefan Bradl és Bradley Smith számára nyitott a kérdés, és mivel a Forward Yamaha mindkét motorja kiürül év végén – Aleix Espargaro és Colin Edwards is távoznak t?lük a szezonzárással -, mindketten esélyesek az ideigazolásra, de ezekre a hírekre a nyári szünet végénél el?bb nem számíthatunk.
Legutóbbi hozzászólások