Kevés dízelüzem? motor ismert világszerte – én most hirtelen egyet sem tudok -, és most err?l a különlegességr?l is kiderül, hogy reklám céllal készült. Az amerikai Hormel Foods promózza vele új, Black Label elnevezés? szalonnáját.
Az ötlet elég jó, a BBDO nev? ügynökség bízta meg Charlie Smithsont a CS Engineeringnél, hogy építsen egy motort, amit disznózsír hajt. Smithson dolgozott már Forma 1-es csapatoknak, igazi ezermester, ha motorépítésr?l van szó, hegeszt, mar, formáz, amire csak szükség van.
A motor küls?re nagyon hasonlít a holland eredet? EVA Track T80CDI-re, mivel annak alapjaira készült, az EVA pedig a KTM 950/990 Adventure alapjára. Az er?forrás a Smart ForTwo motorja, háromhengeres, 799 köbcentis turbós, 45 lóer?vel és 100,4 Nm-rel. Vizsgálták a Tracket, változtattak néhány dolgon, az eredmény pedig egy café racer lett. 7,5 centivel alacsonyabb a váz, új rugóstagokat kapott, igazi café racer stílusú ülést malacb?rb?l, b?r kormánymarkolatot és kerek lámpát. A kilométeróra t?nik az egyetlen modern megjelenés? részletnek a motoron. A tank Charlie Smithson keze munkája, kevlárból és karbonból készült formájával a stílus követelményeihez igazodva.
A blokk igazi különlegessége, hogy disznózsír hajtja, a szintén amerikai Bio-Blend Fuels nev? cég állított el? 757 B100-as biodízel üzemanyagot 113 kg szalonnazsírból. A motor ECU-jét átállították az új üzemanyaghoz, és onnantól minden zsír, és minössze 2,3-3-1 litert fogyaszt 100 kilométeren.
Legutóbbi hozzászólások