Hogy a Yamaha MT-09 kiválóan sikerült motor, arról személyesen is meggy?z?dhettünk korábban, és a piac is díjazza a hangvillások koncepcióját, hatalmas pozitív meglepetést hoznak az értékesítési statisztikák világszerte az MT-07-essel karöltve. Fiatalos,igazi szórakoztató mototozásra teremtett kis adrenalingyárosok remek m?szaki adottságokkal és az MT-07 esetében egy kimondottan könnyen és jól kezelhet?, belép?motorként is értelmezhet? modell – nagyjánól ezek a siker összetev?i.
Nyílt titok, hogy Iwata b?viti az MT családot, szeretnék a felhasználási területet b?víteni és még ‘intelligensebbé’ varázsolni. A nyitás egyértelm?en a túra-használat felé volna célszer?, persze megtartva a fent felsorolt jellemvonásokat és híven maradva a névhez: Master of Torque.
Az id? megérett: az ?szi nagy kiállításokon, Kölnben vagy Milánóban minden bizonnyal be fog mutatkozni él?ben is a TDM 900 utódja, egy 2015-ös modell az MT-09 technikai alapjain. Összevetve az MT-09-cel hasonlóságokat és eltéréseket egyaránt találni. Sommásan fogalmazva alul MT-09, felül pedig minden más. Mi most ugyan némiképp kényszer?ségb?l ‘új TDM’-nek hívjuk, de egyáltalán nem biztos, hogy ezen a néven futtatja majd a Yamaha.
Az új TDM lenne a negyedik olyan modell, amit az iwatai háromhengeres blokk köré építenek, az els?szülött, avalamint a Street Rally illetve a Sport Tracker után. Ránézésre nagyon hasonlít az aktuális TDM megjelenésére, alkalmassá téve a hosszabb túrákra. A felszereltésgr?l értelemszer?en még nem sokat tudni (pár hetet, esetleg hónapot még várni kell), de tekintettel a kirándulós jellegre egy kipörgésgátló érkezése megjósolható. Könnyed és jól man?verezhet? motornak t?nik kell? er?vel (az MT-09 115 LE-t tud, és ebben a változatban nyilván legömbölyítik majd a motorkarakterisztikát, ez mindenkinek elég kell, hogy legyen sportos túramotorozás címszó alatt.
Legutóbbi hozzászólások