Öt éve nem gy?zött hazai közönség el?tt, és több mint egy évvel ezel?tt állt utoljára a dobogó legfels? fokán. Rossi úgy érzi, jobb formában van, mint valaha.
„Azt hiszem, most vagyok pályafutásom legjobb Valentinója. Nem érzem, hogy lassabb lennék, mint mikor tíz vagy tizenegy versenyt nyertem egy évben. A probléma az, hogy a vetélytársaim er?sebbek. Fiatalabbak, ?k a következ? generáció. Profibbak és koncentráltabbak.”
Rossit komolyan inspirálta az idei els? els?soros rajtja, és a hazai közönség. Keményen szembeszállt Marquezzel és Lorenzóval, miel?tt átvette a vezetést a negyedik körben. Marqueznek is sikerült Lorenzo elé kerülnie, de kicsúszott a Rossi utáni hajsza hevében.
„Tegnap láttuk, hogy ezúttal nagyon er?s a motorunk. Apró el?ny a Hondákhoz képest. Ilyenkor – mivel Marquez megnyert egy csomó versenyt – ez nagyszer? motiváció, hiszen azt látod, lehetséges lehet a gy?zelem.”
„Nagyon jót meccseltünk Marc-kal és Jorgéval. Tudom, hogy Marc akart elöl menni, mert ha én vezetek, gyorsabb tudok lenni. Mikor észrevettem, hogy valami történt vele, már könnyebb volt, mert Jorge és köztem volt egy kis szünet. De továbbra is összpontosítanom kellett és tartanom a tempót.”
A pole pozícióból rajtoló Lorenzo hátra a kemény gumit választotta, vagyis er?sebbnek kellett volna lennie a verseny vége felé, de nem így történt. Rossi 2,5 másodperc el?nyt is össze tudott hozni, így szerezte meg élete 81. királykategóriás gy?zelmét.
„Ha arra gondolok, hogy mindez az utolsó misanói gy?zelmem után öt évvel történik – ami szintén egy Jorgéval vívott szoros küzdelem volt egészen a leintésig – nagyon büszke vagyok, mert keményen dolgoztam, hogy öt év után ismét itt legyek.”
„Aggódtam, hogy idén nem nyerek futamot, pedig mióta versenyzem, minden évben gy?ztem, kivéve a Ducati-érát. Silvano Galbuserának (Rossi új csapatf?nöke) sem volt egyetlen éve sem gy?zelem nélkül.”
Rossi bevallotta, hogy a hétvégén „találtak valami fontosat” az M1 beállításaival, és gondolja, az eredmény Marquez esése nélkül is ugyanez lett volna. Ezzel a Doktor egy pontra megközelítette Dani Pedrosát és a világbajnokság második helyét.
„Van néhány fontos célom ebben az évben. Az els? az volt, hogy nyerjek egy versenyt, ez ma meglett. A f? cél most, hogy a maximumot nyújtsam, és minden versenyen a dobogóért küzdjek. Aztán hogy versenyben legyek Danival a VB második helyéért.”
A kérdésre, hogy melyik volt a legemlékezetesebb pillanat számára az idei misanói versenyen, így felelt:
„A versenyen a meccsek Jorgéval és Marquezzel, de ?szintén a leintés utáni kör az emberekkel – a rajongókkal, a barátokkal, családtagokkal. Ez volt a legjobb pillanat.”
Rossi láthatóan elemében van, közelében sincs a visszavonulásnak a Yamahával aláírt szerz?dés értelmében legalább 2016 év végéig. Ez volt a 107. futamgy?zelme, amivel egy kicsit közelebb került Giacomo Agostini 122-es rekordjához.
„Túl nehéz” – mondja Rossi arra, hogy elérheti-e ezt a számot. „Ma ez már más. Nem a rekordra hajtok. Szeretem a hétvégéket, a maximumot nyújtani, küzdeni a a legjobb hárommal, és igyekezni 100 százalékot kihozni a Yamahából. Ez a f? ok. A többi nem számít.”
Marquez idén el?ször hibázott – a 2013-as mugellói futam óta nem esett el versenyen -, aminek meg is fizette az árát. Eddig úgy gondolta, a cél a dobogó, ha a gy?zelem nem lehetséges, de most – Misanóban néhány tizeddel volt lemaradva Rossi mögött, mikor a tizedik körben elesett, és végül a 15. helyen ért célba – úgy véli, változtatnia kell a hozzáállásán.
„A mostani versenyig úgy gondoltam, minden versenyen a gy?zelemre hajtok, mert elég nagy az el?nyöm a világbajnokságban. Nem akartam ezt az el?nyt egy helyezéssel tovább növelni, inkább nagyobb kockázatot vállaltam. Próbáltam Valentino nyomában maradni, de Valentino és Lorenzo ezúttal egy kicsit er?sebbek voltak nálunk. Igyekeztem, és rajta is tudtam maradni, de talán itt az ideje, hogy változtassak a hozzáállásomon.”
„OK, Aragon kivétel lesz, mert az hazai verseny. De a többi versenyre megpróbálok szemléletet váltani és pontokat gy?jteni a bajnokságban.”
Marquez el?nye 74 pontra csökkent csapattársa, Pedrosa el?tt, és még öt futam van hátra. Ha Motegi után az el?nye legalább 75 pont lesz, akkor ? a világbajnok, és ha még egy futamot nyer idén, beéri Mick Doohan 1997-es rekordját.
Lorenzo csalódottan zárta a hétvégét. A pole pozíciós rajthely után a gy?zelemben reménykedett, de a verseny során nehezen tudta tartani a lépést futamgy?ztes csapattársával. A rajtot követ?en nem sokkal Rossi és Marquez is megszorongatták, így visszacsúszott a harmadik helyre, majd azzal lépett el?re a másodikra, hogy Marquez kiesett a képb?l.
„Nagyon örülök, hogy a Yamahák els? és másodikok lettek, de ami engem illet, csalódott vagyok, mert a gy?zelemért szerettem volna harcolni. A Yamaha nagyon jó volt egész hétvégén, de még így is, hogy nem volt gond az els? gumival, nehéz lett volna gy?zni, mert Valentino nagyon gyors volt, de talán megküzdhettünk volna.”
„Ugyanazt a gumit használtuk, mint tavaly, de a többiek nem. Szerencsére a tapadás nem változott, de nem volt olyan jó, mint az edzésen. Próbáltam Valentinón maradni, de nagyon jól ment, megérdemelte a gy?zelmet. Gratulálok neki! A motor jó, de valamiért – bár közel voltunk – nem gy?ztünk Olaszországban. Végülis minden rendben volt, Aragonban újra próbálkozunk.”
A MotoGP Világbajnokság állása:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 289 pont
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 215 pont
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 214 pont
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 177 pont
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 142 pont
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 98 pont
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 92 pont
8. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 92 pont
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 74 pont
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 74 pont
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 64 pont
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 54 pont
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 47 pont
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43 pont
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 38 pont
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 33 pont
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 29 pont
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 11 pont
19. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 11 pont
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 7 pont
21. Mike di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 4 pont
22. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 4 pont
23. ANGELIS Alex De RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 3 pont
24. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2 pont
25. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2 pont
26. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1 pont
Fotó: Yamaha, Honda, Facebook
Legutóbbi hozzászólások