Nem tévedtek sokat a spekulánsok, és úgy t?nik, a szivárogtatóknak is jók voltak a forrásaik. Végre tények váltják fel az eddigi találgatásokat a Kawasaki új hiperbike-ja kapcsán.
A H2 név alatt újjászület?, de jellegében nem az eredeti modellre építkez? csúcsgép R-es, pályaverzióját mutatta be a japán gyártó Kölnben, amihez tényleg összeszedte minden tudását házon belül.
Nem titok, hogy ismét uralkodói babérokra kíván törni, maga mögött hagyva a piac elvárásait – ezt a motort a mérnöki bravúr kedvéért építették a Kawasaki nehézipari tapasztalatait is felhasználva -, a versenytársakkal kötött gentlemen’s agreementet – miszerint senki nem lépi át közúton a 300 km/h-s sebességhatárt, bár ezt majd a H2 bemutatása után fogjuk látni -, és a versenysport diktálta technikai elvárásokat. Utóbbi egyátalán nem jelenti, hogy a H2R ne lenne sportmotor, mert nagyon is az, valójában egy hiperbike.
A Ninja H2R fókuszában a kivételes gyorsulás áll, blokkja 998 köbcentis, kompresszoros, soros, négyhengeres, 300 lóer?s teljesítménnyel, aminek megalkotásában fontos szerepe volt a Kawasaki Heavy Industries részlege turbinaépítés terén szerzett tapasztalatainak. Ez a szuperer?forrás térhálós acél vázban kapott helyet, és elöl 120/600R17, hátul 190/650R17 méret? Bridgestone V01 slick gumikkal kapcsolódik az aszfalthoz.
A H2R teljes designját illet?en kulcsfontosságúak a karbonszálból készült alsó és fels? szárnyak, melyek a Kawasaki Aerospace Company tapasztalatai alapján készültek, és ultranagy sebességnél fokozzák a stabilitást.
Jó kis háborúnak nézhetünk elébe innovációs fronton. A kihívás adott, a gyártók kezdhetnek gondolkodni rajta, hogyan tudnak teljesítményt növelni más módszerrel, mint a henger?rtartalom babrálása.
A H2 változatot a novemberi EICMA-n ismerhetjük majd meg.
Legutóbbi hozzászólások