Az új er?forrásban megmaradt a V2, hengerenkénti négy szelep, a jól bevált dual spark és a vízh?tés, viszont kiegészült a DVT-vel.
Desmodromic Variable Timing (DVT), azaz változtatható desmodromikus szelepvezérlés A Ducati megcsinálta azt, amit személyautókban a hatékonyság és teljesítmény növelése érdekében már évek óta alkalmaznak: változtatható szelepvezérlést alakított ki legújabb V2-es er?forrásához. A rendszer lényege itt is az, ami az autókban: kompromisszumkötés terhe nélkül hozni létre egy minél hatékonyabb vezérlés? er?forrást – mivel a motorok sokkal magasabb fordulatszámokon m?ködnek, mint egy hagyományos autó, a vezérlésnél még nagyobb kompromisszumokra voltak kárhoztatva a mérnökök, mint az autóknál. De a DVT ennek véget vet. Alacsony fordulaton ugyanis egy teljesen más vezérlési karakterisztika adja a legjobb teljesítményt, legsimább járást és legalacsonyabb fogyasztást, mint a fordulatszámplafon közelében: változtatható vezérlés nélkül dönteni kell, hogy mely jellemz?k fontosak az er?forrásnál, és aszerint l?ni be a szelepek nyitásának és zárásának id?pontjait. De ha ‘menet közben’ képesek vagyunk megváltoztatni a vezérlési paramétereket, akkor alacsony, közepes és magas fordulatszámon egyaránt ideális, avagy a lehet? leghatékonyabb lehet a motor m?ködése. A Ducati egy háromállásos rendszert fejlesztett ki, ahol alacsony, közepes és magas szelepösszenyitási értékek válthatják egymást a fordulatszám függvényében. Magyarul alacsony fordulaton, amikor a minél simább m?ködés és minél nagyobb nyomaték a fontos, rövid a szelepek összenyitási ideje, úgymond egy nyomatékra és jó fogyasztásra hangolt er?forrást kapunk, lásd Monsterek. Ugyanez viszont magas fordulaton már hátráltatná a minél nagyobb teljesítmény elérését, oda hosszú szelepösszenyitási id?k kellenek, a DVT pedig meg is csinálja: ha odahúzunk neki, megváltozik a vezérlés karakterisztikája, és egy sportos, már-már versenyblokk szer? szelepm?ködést, ergó teljesítményt kapunk. A két véglet között ráadásul egy harmadik, közepes értéken is képes m?ködni a DVT, hogy a középs? fordulattartományban is ideális lehessen. Mindez a Ducati szerint egy eddig soha nem tapasztalt finom járású, nyomatékos, ugyanakkor roppant er?s és mindezek mellett kiváló fogyasztással büszkélked? er?forrást hozott létre, melynek maximális teljesítménye 9000-es fordulaton 160 lóer?, legnagyobb nyomatéka pedig 7000-nél 132 Nm. |
Az üzembentartás szempontjából fontos lépés, hogy a szerviz intervallum 15 000 kilométerre vagy egy évre n?tt, és a vezérlést is csak 30 000 kilométerenként kell ellen?riztetni.
Legutóbbi hozzászólások