EST. 2002

Kawasaki Ninja H2 2015

Az idei év nagy szenzációja a Kawasaki kompresszoros Ninja H2 párosa, aminek els? darabját, a pályára készült H2R-t még szeptemberben Kölnben mutatta be a Kawasaki. Milánóra az utcai változat maradt alig kevesebb izgalomtól övezve.

H2R és a H2 blokkja azonos, a különbség, hogy utóbbi utcai használatra van hangolva, 197 lóer?t tud Ram-air nélkül, 207-et Ram-airrel. Összehasonlításképpen a H2R teljesítménye Ram-air nélkül 305 lóer?. A H2 száraz tömege 238 kg, maximális nyomatéka 133,5 Nm.

A kompresszoros blokkon csak kisebb módosításokat hajtott végre a Kawasaki, hogy a motor megfeleljen a zaj- és károsanyag-kibocsátási el?írásoknak, és úgy gyorsul, ahogy semmilyen más, hagyományos blokkos motor nem tud, állítja a gyártó. A kompresszornak köszönhet?en az er?forrás széles fordulatszám-tartományon képes nagy er?t leadni.

A H2 és a H2R térhálós acélváza közös, aminek rövid tengelytávja a Kawasaki szerint pontos irányíthatóságot és nagy sebességnél is stabil futást eredményez. A Kawasaki által most el?ször használt egykarú leng?villa közvetlenül a blokkhoz kapcsolódik, ami tehervisel? elem is egyben.

A motor külsejében kiemelt szerepe van az aerodinamikának, a tükrök a stabilitást fokozzák nagy sebességnél, míg a fejidom alján található „szakáll’ az els? kerék leszorítóerejét növeli.

Elektronikus segédberendezések terén a H2 nem marad el egy lépéssel sem a H2R mögött: a lista kipörgésgátlót, rajtautomatikát, motorfék szabályozást, ABS-t, gyorsváltót és elektronikus Öhlins kormánygátlót tartalmaz.

Az állítható els? és hátsó futóm?ért a KYB felel?s, a fékeket a Brembo szállítja elöl 330 mm-es tárcsákkal, radiális monobloc nyergekkel, hátul 250 mm-es tárcsával.

A gyártó szerint az üléspozíció a H2-n egy árnyalatnyit kevésbé agresszív, mint a sportmotorokon általában, utasülést rajta pedig ne is keressünk.

Érdekes a motor fényezése, egy ezüstion alapú kémiai folyamat adja a motor árnyékban feketének látszó, fényben tükörszer?en csillogó színét.

  Kawasaki Ninja H2 2015
Motor ZX1000NFF
Motortípus: soros, négyhengeres, folyadékh?téses, négyütem?, DOHC, 16 szelepes
Henger?rtartalom: 998 cmł
Furat x löket: 76,0 mm x 55 mm
Kompresszióviszony: 8,5:1
Maximális teljesítmény: 200 LE @ 11 000 rpm, 210 LE @ 11 000 (with ram-air)
Maximális forgatónyomaték: 133,5 Nm @ 10 500 rpm
Szívórendszer: Kawasaki kompresszorral
Gyújtás: digitális
Indítás: Elektromos
Váltó: 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Kuplun: Többtárcsás, nedves, manuális
Alváz  
Váz: Térhálós acél
Els? felfüggesztés: 43 mm fordított teleszkópvillák állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugóel?feszítéssel
Els? rugóút: 120 mm
Utánfutási szög: 24ş 50
Hátsó felfüggesztés: Uni-Trak gázos, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugóel?feszítéssel
Hátsó rugóút: 135 mm
Els? fék: Ř 330 mm dupla tárcsafék négydugattyós radiális nyereggel
Hátsó fék: Ř 250 mm tárcsa kétdugattyús nyereggel
Els? gumi: 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Hátsó gumi: 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)
Méretek  
Teljes hossz: 2085 mm
Teljes szélesség: 770 mm
Teljes magasság: 1125 mm
Ülésmagasság: 825 mm
Tengelytáv: 1455 mm
Minimális hasmagasság: 140 mm
Menetkész tömeg: 238 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 17 l
ugrás fel