EST. 2002

Honda CX500RR – Fogd a pénzt és kuss!

A Return of the Café Racers oldalán bukkantunk erre az épített Honda CX500RR-re, ahol a kommentek között az els? így szólt: ‘Shut up and take my money!!!’ Elmosolyodtunk és egyetértettünk, ezt a motort simán elfogadnánk.

Honda CX500RR

A CX sok szempontból mérföldk? volt a motorok történetében vízh?téses blokkjával, elektromos önindítójával és gondozást nem igényl? kardánhajtásával, ráadásul ez a Honda egyetlen fekv? kéthengeres modellje. Ett?l persze még ellentmondásos darabnak számít.

Egyesek szerint a „trágyapumpa’ elnevezés írja le a legpontosabban, másoknak a vezérm?lánc problémák miatti visszahívások jutnak eszükbe róla. Az ellenvéleményt többnyire lelkes motorépít?k képviselik, akik alig várják, hogy rátehessék a kezüket egy-egy gyári CX500-ra, hogy aztán ízléses kis gépeket építsenek bel?lük.

A CX500RR tulajdonosa, Mike Meyers kétségtelenül az utóbbi csoporthoz tartozik, és élete els? építésére mondhatjuk, hogy a legszebb CX500, amit valaha láttunk.

Honda CX500RR

A motor egy 1980-as CX500 Customként kezdte. A vásárláskor tízezer kilométer volt a benne, és elég jó állapotban volt. Mike azonnal egy halom, számára szükségtelen alkatrészt leszerelt róla és eladott, amib?l visszajött a motor ára, plusz még némi kezd?t?ke az építéshez.

A blokk elég kopott volt, így teljes felújításon esett át. Ezt követ?en els? lépésként megkapta egy CBR600RR komplett elejét, amit?l kell?en alacsony lett, és eléggé agresszív a megjelenése, de a jobb kezelhet?ség és a dupla els? féktárcsák sem jöttek rosszul. Az építés során egyre több és több alkatrész érkezett a CBR600RR-r?l, ezért kapta a motor végül a CX500RR nevet. Az egyik legérdekesebb része a CX500 Deluxe tankon virító szintén CBR tanksapka. A hátsó lábtartó is CBR származék.

Honda CX500RR

A kerekei egy 1977-es GL1000-r?l érkeztek, ami kisebb átalakításokat követ?en passzolt is. Új Murray’s karburátorokat kapott. Az elkészült motoron az eredetib?l megmaradt részek listája végül kimerült a vázban, a hátsó leng?villában, a hajtásban, a fordulatszámmér?ben és a gyújtáskapcsolóban.

Mivel ez volt Mike els? építése, gyakran érezte úgy, hogy a feladat meghaladja a képességeit, de szerencsére ott volt mellette Tyler Schwarzkopf a BleedMachine Industries-tól, aki segítette és biztatta. A hegesztések, marások és egyéb dolgok jó részét így ? maga csinálta, csak a bonyolultabb dolgokat – a tankot, a farokidomot, a kipufogót és a fényezést – bízta Tylerre.

Honda CX500RR

Mike azt mondja, a kedvenc része a hátsó féknyereg felfüggesztése, amit saját maga tervezett, modellezett le, vágott ki kartonból, majd mart ki egy CNC gépen. A darab most feketére festve rejt?zik a helyén, nem felt?n?, de Mike nagyon büszke rá.

Honda CX500RR

„Az emberek megállítanak, megkérdezik, mikori a motorom, és mikor kezdett a Honda café racereket gyártani. Ilyenkor mindig mosolyognom kell, aztán elmesélem a történetét.’

Forrás: returnofthecaferacers.com

ugrás fel