A múlt ihlette, a jöv?nek készült. De ki fogja használni? Ez persze csak egy amolyan buta lételméleti kérdés, a Yamaha marketingesei a régi id?k stílusának és a jöv? technológiájának egyesítésére gondoltak, és a kortárs trendi konzumereknek építették az XV950 Racert, ami mellesleg elég jól sikerült.
Tavaly év végén volt szerencsénk személyesen is kipróbálni az XV950R-t. Minket meggy?zött. Könnyed, filigrán motor kell? nyomatékkal, ami mentes minden felesleges extrától, stílusos küls?vel.
Míg az XV950 megjelenését a német motorépít? testvérpár, Christian és Rafael Bender álmodta meg, a Racert Marcus Walz „El Ratón Asesino’ (magyarul „A gyilkos egér’) nev? café racere inspirálta. A motor nyers, minimál stílusa ötvözi a low rider és a café racer vonásokat.
Ahogyan a Yamaha Yard Built modelljeinél megszoktuk, a Racer alapjaiban ezúttal sem különbözik az XV950-t?l, csak a külseje változott. Alumínium clip-on kormányt és új lábtartót kapott, aminek köszönhet?en az üléspozíció sportosabb lett. A motoros jobban érezheti, hogy eggyé válik a motorjával. Az új kapcsolók, a fék- és kuplungkar tovább fokozza a sportos érzetet. Az els? lámpa fölötti apró plexi a cafá raceres megjelenéshez kell, ahogy a lejjebb került els? index, a kormány végére szerelt tükör és az alu rajtszámláblák is.
A Racer szigorúan egyszemélyes. Az ülés 75 mm-rel magasabban van, mint a 950 és 950R modelleken, ami jót tesz a motor súlypontjának, a hátsó ülést pedig dekli takarja, ami jól passzol a hátsó sárvéd?höz.
Elöl és hátul is hosszabb lett a rugóútja a Racer futóm?vének, ami jobban passzol a sportos felépítéshez.
Ahogy a Sport Heritage modelleknél megszokhattuk, az XV950 Racerhez is számos kiegészít?t kínál a Yamaha azoknak, aki ebben a fajta egyediségben hisznek. Rizoma tükrök és indexek, lábtartó, fék- és kuplungkar, sportlégsz?r?, Akrapovic kipufogó, csak hogy néhányat említsünk.
A Yamaha XV950 Racer májustól lesz elérhet?, kék vagy szürke színben választható.
Legutóbbi hozzászólások