EST. 2002

Honda RC213V-S 2015 (galériával)

Nehéz megmondani, vártunk-e ennyit motor leleplezésre az utóbbi években, de a lényeg, hogy végre megtörtént. A Honda bemutatta az RC213V-S-t, azt az utcai motorját, ami a legközelebb esik a MotoGP RC213V-hez.

A motor amennyire lehet, meg?rizte a verseny változat jellemz?it, örökölte például a vezérm?tengelyek meghajtását, maradt is fogaskerék meghajtás, de a szelepek zárását nem pneumatika, hanem hagyományos rugók végzik, a kisebb szervizigény érdekében.
A váltó sem a MotoGP motor mechanikus gyorsváltója – ami nem csoda, lévén az igen komplikált, rettenetesen drága és nem mellesleg ipari titok -, hanem hagyományos megoldás.

Aki igazi verseny-élményre vágyik, az vásárolhat az új motorjához átalakító kittet, amivel bármikor pályaképes állapotba hozható az amúgy sem szerény kétkerek?.

Íme a három motor – az RC213V, az RC213V-S és utóbbi kittes változatának – m?szaki összehasonlító táblázata, és rengeteg fotó.

Július 13-án 0 órától rendelhet? meg ezen az oldalon: www.rc213v-s.com, az ára 188 000 euróban került megállapításra a német piacon, ami nagyjából 58 millió forintnak felel meg.

Hááát, nagyon kíváncsiak vagyunk, hol és mikor jön majd szembe az els? az utcán, ha egyáltalán.

  RC213V RC213V-S RC213V-S kittel
Hossz (mm) 2 052 2100 2100
Szélesség (mm) 645 790 770
Magasság (mm) 1 110 1 120 1 120
Tengelytáv (mm) 1 435 1 465 1 465
Legkisebb hasmagasság (mm) 115 120 120
Ülésmagasság (mm) 830 830
Tömeg (kg) 158+ (verseny után) 170 (száraz) 160 (száraz)
Szállítható személyek száma 1 1 1
Legkisebb fordulókör (m) 3,7 6,4
Motor típusa

Folyadékh?téses,

négyütem?,

DOHC négyszelepes V4

Folyadékh?téses,

négyütem?,

DOHC

négyszelepes V4

Folyadékh?téses,

négyütem?,

DOHC

négyszelepes V4

Henger?rtartalom (cm3) 999 999 999
Furat x löket (mm) 81.0 × 48.5 81.0 × 48.5
Kompresszióviszony 13:1 13:1
Legnagyobb teljesítmény (kW[PS]/rpm) több mint 175 kW 117[159]/11 000

több mint

158[215]/13 000

Legnagyobb nyomaték (Nm[kgfm]/rpm) 102[10,4]/10 500

több mint

118[12,1]/10 500

Üzemanyagellátás

PGM-FI (programozott üzemanyag-

befecskendez? rendszer)

PGM-FI (programozott üzemanyag-

befecskendez? rendszer)

Indítás Önindító Önindító
Gyújtás tranzisztoros, akkumulátoros tranzisztoros, akkumulátoros
Tank kapacitás (l) 20 16,3 A16,3
Kuplung

többtárcsás, száraz,

tekercsrugós

többtárcsás, száraz,

tekercsrugós

Er?átvitel hatfokozatú hatfokozatú
Váltóáttételek      
1. 2,125 2,125
2. 1,647 1,647
3. 1,368 1,368
4. 1,217 1,217
5. 1,100 1,100
6. 1,032 1,032

Végáttétel (primer/szekunder)

1,933/2,471 1,933/2,353~2,933
Villaszög 24,6 24,6
Utánfutás (mm) 105 105
Gumiméret elöl 16,5 120/70ZR17M/C 120/70ZR17M/C
Gumiméret hátul 16,5 190/55ZR17M/C 190/55ZR17M/C
Fékek elöl hidraulikus dupla tárcsa hidraulikus dupla tárcsa hidraulikus dupla tárcsa
Fék hátul hidraulikus tárcsa hidraulikus tárcsa hidraulikus tárcsa
Felfüggesztés elöl teleszkóp teleszkóp
Felfüggesztés hátul Pro-Link Pro-Link
Váz alumínium hídváz alumínium hídváz alumínium hídváz
ugrás fel