Az ausztrál Skrunkwerks egy BMW R100-ból épített versenymotort az amerikai Nagy Sós Síkságra, és olyan jól sikerült, hogy a BMW Motorrad mérnökei mind a tíz ujjukat megnyalhatnák utána, feltéve, hogy nem olajos. Nem csoda, 18 hónapot áldoztak rá.
Légy lényegre tör?! Semmi sallang, legyen minden funkcionális és egyszer?, mint a szög – ez lehetett a mottójuk, és tessék, kiderül, hogy a kevesebb ezúttal is több.
A Salt Racer vázát eléggé átalakították, behegesztett er?sítésekkel masszívabbá tették, hogy bírja a sóstavi kiképzést. A régi olajh?téses blokk h?tésének még jobbá tétele érdekében kapott egy olajh?t?t és a sz?rés hatásfokát is javították.
Hátra egy BMW R1100RT leng?villája került egy R1100S kardánjával. Az új, hosszabb végáttétel jobban passzol a Salt Racer karakteréhez. Hyperpro futóm? került hátra és állítható himbarendszer.
A kerekeit egy BMW R100 adta a Salt Racernek, a teleszkóp egy GSX-R600-é volt. A sós síkságon b?ven van hely és id? a verseny után lelassulni, amihez elég a hátsó fék, gondolta a Sktrunkwerks, így az els? fékeket nem tették fel a Salt Racerre, ami egy kicsit szokatlan látványt nyújt, de a súlycsökkentés szempontjából is jó döntés.
A hengereket felújították, amire azért volt szükség, mert a donor blokk h?t?bordáinak egy része törött volt. Megnövelték a szelepeket és a ki- és beöml? csatornák átmér?jét, és a blokk hengerenként kapott egy-egy plusz gyújtógyertyát. Az új dupla karburátorra azért volt szükség, hogy elbírjon a megnövekedett üzemanyag igénnyel.
A Skrunkwerks tervezett egy egyedi légbeöml? rendszert is. A blokk két oldalán helyet kapott csöveken át beáramló leveg? olyan szintre emeli az R100 boxermotorjának teljesítményét, amir?l csak álmodtunk.
Nem is tudnánk mást elképzelni, mint karbon sárvéd?ket el?re és hátra, amik szépen illeszkednek a farokidom és a tank által rajzolt rém egyszer? vonalakhoz. A tank egy régi darabból készült, többször szétvágták és összehegesztették, mire elnyerte végs?, tökéletes formáját.
A m?szerfal természetesen egy minimál darab, versenymotor lévén a lámpák is elhagyhatók, a kormánygátló viszont követelmény.
A Skrunkwerks R100 Salt Racere kivételesen egyszer?, mégis szemet gyönyörködtet? motor lett, ahol a kevesebb tényleg több.
Fotó: skrunkwerks.com
Legutóbbi hozzászólások